کد خبر: ۱۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
استاندار فارس:

اتصال شهر صدرا به مسیر آزادراه در دستور کار قرار گیرد/ صدرا با هدف ایجاد شهر سبز احداث شده است/ شهر صدرا نیازمند ایده‌های خلاقانه است

استاندار فارس تاکید کرد: مطالعات اتصال شهر جدید صدرا از طریق ایجاد تونل در مسیرتنگه خیاره به آزاد راه شیراز-اصفهان با هدف ایجاد راه ارتباطی شمال به جنوب در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.
به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه صدرا شهری رو به رشد بوده و از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است، افزود: احداث شهر جدید صدرا با هدف ایجاد شهر سبز برنامه ریزی شده و هم‌اکنون نیز به سمت این هدف پیش بینی شده حرکت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه هدف شکل گیری شهر جدید صدرا باید مداوم و مستمر پیگیری شود، گفت: اگر قرار است کسی در حاشیه شیراز ساکن شود، زمانی که ویژگی برجسته صدرا را مدنظر قرار دهد این شهر را برای سکونت انتخاب خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه صدرا یک شهر دانشگاهی است که استقرار پردیس‌های دیگر در آن می‌تواند استمرار یابد، به وجود کاربری هایی در این خصوص اشاره کرد و خواستار  ادامه ساخت محیط های دانشگاهی در این شهر شد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های صدرا به عنوان  شهر سبز، دانشگاهی و درمانی از ظرفیت های بی‌نظیری است که باید از آن استفاده مطلوب شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شهر صدرا در میان پنج نامزد دریافت عنوان پایتختی کتاب ایران حضور داشت، یادآور شد: صدرا می‌تواند به شهری فرهنگی نیز تبدیل شود.

 رحیمی همچنین با بیان اینکه اقدامات مطلوبی طی سال‌های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید در شهر صدرا انجام شده، تاکید کرد: پروژه‌های در دست اجرا، بهره‌برداری  و کلنگ‌زنی شده در  این شهر باید تداوم یابد.

وی در ادامه به مشکلات فاضلاب‌ شهر صدرا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از این مشکل با احداث تصفیه خانه غرب رفع شده و انتظار است شرکت عمران این شهر کمک کند تا پروژه فاضلاب شرق آن سریع‌تر به نتیجه برسد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ایجاد مسیر ارتباطی صدرا به سمت باجگاه و دانشکده کشاورزی این شهر را از بن بست رها خواهد کرد بر لزوم پیگیری برای احداث مسیر ارتباطی این شهر از سمت تنگ قره پیری  تاکید کرد و گفت: مطالعات اتصال شهر جدید صدرا از طریق ایجاد تونل در مسیرتنگه خیاره به آزاد راه شیراز-اصفهان با هدف ایجاد راه ارتباطی شمال به جنوب در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

رحیمی خواستار گسترش فضای سبز صدرا شد و بر لزوم تسریع در روند علمیات اجرایی اکو پارک این شهر تاکید کرد و افزود: فضای سبز شهر صدرا قابلیت تبدیل به یک برند دارد.

وی همچنین به مشکل تعاونی‌های مسکن موجود در این شهر اشاره وبا تاکید بر رعایت  حقوق‌های قانونی اعضا در چارچوب قوانین، عنوان کرد:  با رفع مشکل تعاونی‌ها زمینه ساخت و ساز، رونق و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه شهر صدرا نیازمند فضاهای شاخص، ویژه و فاخر است، خواستار حرکت به سمت‌ شهری با ایده‌های خلاقانه شد.

رحیمی بر ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این شهر  تاکید و اظهارکرد: شهر صدرا به عنوان یک شهر رو به رشد و پیشرو باید با سرعت بیشتری معرفی شود.
نظرات بینندگان