کد خبر: ۱۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز:

نظام تربیتی ما باید متناسب با نیازهای جامعه باشد/ رهبر انقلاب نسبت به وضعیت عدالت در جامعه گله مند هستند

امام جمعه شیراز به تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم درخصوص عدالت اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب نسبت به وضعیت عدالت در جامعه، گله مند هستند و دلشان می خواهد که عدالت بهتر از آنچه هست در کشور پیاده شود.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام دهم اسفند ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن دعوت خود و نمازگذاران به رعایت تقوا، عمل صالح و خداپرستی، گفت:‌ سخن ما در خطبه های نماز جمعه در طول چند هفته ای که گذشت ناظر به تامین عدالت در جامعه اسلامی بود.

امام جمعه شیراز به تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم درخصوص عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: بنده نیز در خطبه های نماز در این رابطه صحبت خواهم کرد؛ رهبر انقلاب به نوعی وضعیت فعلی جامعه و کشور را از نظر تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی، مورد تحلیل قرار دادند و فرمودند که نسبت به وضعیت عدالت در جامعه گله مند هستند و دلشان می خواهد که عدالت بهتر از آنچه هست در کشور پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس مبارزه با فساد را یک گوشه برای تامین عدالت دانست و گفت:‌ کارهایی در این زمینه صورت گرفته است اما باید بیش از گذشته تلاش شود تا نتایج ملموس باشد.

دژکام با اعلام اینکه تعداد افراد فاسد و خطاکار در جامعه کم است اما تبعات خطای آنها دامن صد در صد جامعه را می گیرد، اذعان داشت: یک گوشه دیگر از تامین عدالت، مبارزه با فساد است که رهبر انقلاب بر روی آن تاکید دارند؛ کارهایی در این راستا صورت گرفته اما کافی نیست و مبارزه با فساد باید به صورت جدی باشد.

وی با اعلام اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که پیامبران و قرآن را فرستادیم و قوانین عادلانه را در کتاب به مردم یاد دادیم اما این مردم هستند که باید به نبال عدالت بروند، افزود:‌برای تامین عدالت همه باید دست به دست هم بدهند، مردم بایستی بر اساس قرآن به دنبال عدالت باشند؛ نباید بنشینیم و بگوییم فلان مسئول باید پیگیر این قضیه باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه به موضوع توسعه متوازن اشاره کرد و گفت:‌ با یک قیاس ساده در زمان های قبل و پس از انقلاب به وضعیت جاده های ارتباطی، برق، گاز و غیره به وضوح متوجه می شویم که توسعه را دنبال کرده ایم.

دژکام در ادامه سخنان خود درخواست خود مبنی بر قوی شدن بخش آمایش سرزمینی، علمی، آموزش عالی و پرشکی و ایجاد عدالت در جامعه را خطاب به مدیران و برنامه ریزان استان فارص خصوصا استاندار مطرح کرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بارها در خطبه های مختلف نماز جمعه گفته ام که خودسازی یکی از ملزومات اجرای عدالت در جامعه است، فردی که خود عادل نیست چگونه می تواند عدالت را در جامعه اجرا کند؟!

وی به وظایف آموزش و پرورش و متولیان امر تربیت در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ می دانیم که این نهادهای تربیتی عموما تلاش می کنند اما سوال این است که آیا این نهادهای تربیتی به سمت تربیت فرد عادل رفته اند یا خیر.

دژکام با تاکید بر اینکه نظام تربیتی ما باید متناسب با نیازهای جامعه باشد و انسان های عادل تربیت کند، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم دیگری است که در تربیت افراد عادل بایستی بدان توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت:‌ فردی که خوب است ولی نسبت به فساد بی تفاوت است درواقع به افراد فاسد کمک می کند.

دژکام در انتها به ظایف قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این سه قوه باید در تامین و اجرای عدالت حساس باشند و در این راستا برنامه ریزی کنند و گام بردارند.

نظرات بینندگان