کد خبر: ۱۲۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

سامانه شفافیت شهرداری شیراز راه اندازی شد/ آیا اعضای شورای شهر شیراز با ارجاع بندهای حذف شده موافقت می کنند؟

سامانه شفافیت شهرداری شیراز در روز گذشته در حالی در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت که جای خالی سه بند حذف شده از طرح شفافیت را که بطور مستقیم با مسائل مالی در ارتباط هستند را نمی توان انکار کرد.
به گزارش شیرازه، سامانه شفافیت شهرداری شیراز از روز گذشته ( نهم اسفندماه) در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در اردیبهشت ماه سال جاری از راه اندازی سامانه شفافیت در آینده ای نزدیک! خبر داده بود که بالاخره پس از گذشت حدود یک سال با تمامی فراز و نشیب هایی که وجود داشت این سامانه با ۱۲ بند رونمایی شد.

در این سامانه جایگاه آگهی مناقصات و مزایدات و اسناد قرارداد مناقصات، پروژه ها، بسته های سرمایه گذاری و اسناد قراردادهای سرمایه گذاری، آگهی فروش املاک و مستغلات، اسناد قرارداد فروش املاک، گزارشات فصلی، طرح ها و برنامه های مصوب، بودجه و تفریغ بودجه، عملکرد بودجه در پنج سال گذشته و اطلاعات طرح تفصیلی مشخص شده است.

البته جای خالی سه بند حذف شده از طرح شفافیت را نمی توان انکار کرد؛ موضوع حقوق و دستمزد مدیران، سفرهای خارجی مدیران و کارکنان و اسامی کارکنان شهرداری شیراز و نوع استخدام آنها بندهای حذف شده ای هستند که بطور مستقیم با مسائل مالی در ارتباط هستند.

حاجتی در جلسه علنی ششم اسفند ماه از بازگشت سه بند حذف شده به طرح شفافیت سخن گفت و اظهار داشت:‌ این سه بند از لایحه شفافیت به صحن علنی شورا ارجاع داده شده تا مجددا بررسی شود.

این عضو شورا که در زمان بررسی و تصویب بندهای ۱۷ گانه سامانه شفافیت در غیبت اجباری بسر می برد از طراحان برگشت بندهای حذف شده به صحن علنی شورا است که در دفاع از یک فوریت این طرح نیز سخن گفت.

به گزارش شیرازه، روابط عمومی شورای شهر شیراز اعلام کرده است که این پارلمان شهری در تلاش است طرح سامانه شفافیت را اصلاح کند و در اختیار عموم مردم قرار بدهد.
نظرات بینندگان