کد خبر: ۱۲۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

درخشش مجدد خبرنگار شیرازه/خبرنگاران فارس 16 عنوان در جشنواره منطقه ای مطبوعات کسب کردند

خبرنگاران فارس در چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای مطبوعات به میزبانی استان یزد، موفق به کسب 16 عنوان این جشنواره شدند.
به گزارش شیرازه، خبرنگاران و سردبیران رسانه های استان فارس در چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای مطبوعات به میزبانی استان یزد، موفق به کسب 16 عنوان این جشنواره شدند.

مرضیه امیری خبرنگار شیرازه پس از کسب مقام اول در بخش خبرنویسی جشنواره کشوری ابوذر، این بار در چهارمین جشنواره منطقه ای رسانه ها و مطبوعات که اختتامیه آن شامگاه پنجشنبه نهم اسفند در شهر یزد برگزار شد، در بخش تیتر موفق به کسب مقام گردید. از نظر هیات داوران، تیتر «بی کامی در کامفیروز/حکایت آبی که هم آب است و هم نان»  شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین خبرنگار و سردبیران ایرنا فارس در این جشنواره موفق به کسب چهار عنوان برتر شدند.
محمد امین افشارپور خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در بخش ویژه این جشنواره با عنوان 'جدایی نادر از قانون' در بخش شهروند آگاه، شهر آباد توانست مقام نخست را کسب کرد. افشارپور همچنین با مطلب 'کمین همسایگان برای صنعت و نوآوری ایران' در بخش ویژه این جشنواره با عنوان چالش‌های پیش روی جوانان توانست مقام دوم را به دست آورد. در این بخش، با نظر هیات داوران فردی حائز رتبه اول نشد. سید احمد نجفی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس با مطلب 'ثبت جهانی آثار ساسانی و ماموریت پیش رو' در بخش مطبوعات و شهر جهانی توانست مقام دوم جشنواره منطقه ای مطبوعات را کسب کند. غلامرضا مالک زاده دبیر خبرگزاری ایرنا مرکز فارس هم در این جشنواره برای یادداشتی با تیتر 'چهارراه، بزرگراه و مطالبه گران' شایسته تقدیر شناخته شد.

علی محمدی راد عکاس هفته نامه شهر راز برای عکسی با عنوان 'به هر مسجد خورشیدست محراب' مقام سوم را به دست آورد.

مجید آباد از روزنامه توریسم در بخش طراحی و گرافیک مقام سوم را در این بخش از آن خود کرد.
سمیرا مولودی خبرنگار روزنامه شیراز نوین برای گزارشی با عنوان 'من همینم،آیدین آغداشلو' مقام سوم را کسب کرد.

پیمان کشاورز خبرنگار روزنامه شیراز نوین برای خبری با تیترهای 'پرونده سخنگو روی میز استاندار و سرمایه گذاری که نیامده رفت' نفر دوم شد.

سیدغیاث الدین ملک حسینی از روزنامه خبرجنوب با عنوان 'سفر 60 روزه در سرزمین مادری برای حمایت از کنسرتها' مقام سوم بخش خبر را به دست آورد.

رقیه دهقانی از روزنامه خبر جنوب برای تیتر 'نیش سودجویان به جان عقرب های ایرانی افتاد' حائز مقام اول و در همین رشته برای تیتر 'بی پولی ریشه دندان مردم را کشیده است' مقام دوم را کسب کرد.

در همین بخش سید غیاث الدین ملک حسینی از روزنامه خبر جنوب برای تیتر '10 سال شکیبایی از دوری خسرو' به طور مشترک رتبه دوم را به دست آورد و مرضیه امیری از پایگاه خبری شیرازه برای تیتر 'حکایت آبی که هم آب است و هم نان' در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

اسماعیل عسلی از روزنامه عصر مردم با مطلب 'مردی که عاشق بود' در بخش ویژه فرخی یزدی ،اخلاق رسانه ای ،روزنامه نگاری مسئولانه و عمل گرا به مقام دوم رسید.

پارسا بهمنی از روزنامه خبرجنوب با مطلبی با عنوان 'تخت جمشید در کابوس بلعیده شدن' توانست مقام اول بخش ویژه مصرف بهینه آب این جشنواره را به دست آورد و در بخش رسانه و مسئولیت اجتماعی احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم با مطلب '13 مدیر را باید توبیخ می کردیم' حائز رتبه دوم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ابتدای این همایش گفت: ٦٠٤ اثر در چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرکت کرده اند.

مجید جوادیان زاده افزود: در این دوره از جشنواره ١٧١ نفر، تعداد ٦٠٤ اثر خود را از استان های فارس، یزد و کرمان در دو بخش اصلی و ویژه شرکت داده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالان رسانه ای استان یزد با ارسال ٤٠٣ اثر بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشته اند و پس از آن، استان فارس با ١٥٦ اثر و استان کرمان با ٤٥ اثر در رده های بعدی میزان مشارکت در چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه های خبری و نمایندگی خبرگزاری ها،قرار دارند.

جوادیان زاده با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت کنندگان از بخش اصلی این جشنواره، عنوان کرد: از ٦٠٤اثر ارسال شده، ٤٢٠ اثر در بخش اصلی و ١٨٤ اثر در بخش ویژه شرکت داشته اند که در بخش اصلی گزارش و در بخش ویژه موضوع مصرف بهینه آب بیشترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده اند.

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با صدور پیامی به همین مناسبت، کسب رتبه های برتر و افتخار آفرینی اهالی رسانه استان را به تمامی برگزیدگان این جشنواره تبریک گفت و آرزوی توفیق روز افزون برای آنها در عرصه های مختلف رسانه ای کرد.

نظرات بینندگان