کد خبر: ۱۲۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
استاندار فارس در حاشیه دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

طرح های پتروشیمی‌ فارس تعیین تکلیف می شوند/پروژه های عمرانی قرارگاه خاتم در فارس با قوت پیگیری می‌شود

استاندار فارس گفت: تکمیل راه آهن اقلید به یزد با توجه به کاهش زمان حمل مسافر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
طرح های پتروشیمی‌ فارس تعیین تکلیف می شوند/پروژه های عمرانی قرارگاه خاتم در فارس با قوت پیگیری می‌شود
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم النبیا به بررسی وضعیت پروژه‌هایی که با همکاری این قرارگاه در استان فارس در دست اجرا است پرداخت.

وی در حاشیه این دیدار بر نقش قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های حائز اهمیت در استان فارس تاکید کرد و افزود: در حال حاضر پروژ‌های بسیار مهمی در حوزه راه سازی، سدسازی، پتروشیمی و... توسط این قرارگاه در دست ساخت است که بی تردید اتمام هر یک از آنها در شرایط اقتصادی امروز گام موثری در خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

ایجاد خط دوم آبرسانی سد درودزن شتاب گیرد
استاندار فارس با بیان اینکه پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز یکی از این پروژه‌ها است که تا کنون نیز پیشرفت خوبی داشته، عنوان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و همچنین موانع و مشکلاتی که در آبرسانی به کلانشهر شیراز وجود دارد باید سریعتر روند اجرای این پروژه آغاز و به اتمام برسد.

طرح های پتروشیمی‌ فارس تعیین تکلیف می شوند
رحیمی با اشاره به اینکه ادامه کار پتروشیمی‌های در دست احداث از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست با فرمانده قرارگاه خاتم النبیا بود، اظهار کرد: مقرر شد وضعیت موجود توسط یک تیم کارشناسی بررسی و نتیجه طی سه هفته اعلام گردد.

وی ادامه داد: پس از اعلام نظر این تیم کارشناسی تصمیمات لازم در زمینه ادامه کار پتروشیمی‌ها اتخاذ خواهد شد.

اهمیت تکمیل راه آهن اقلید - یزد
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی استان افزود: تکمیل راه آهن اقلید به یزد با توجه به کاهش زمان حمل مسافر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه راه آهن فارس با اتصال به کانون های بار اقتصادی خواهد بود، تکمیل خط راه آهن شیراز به گلگهر را گامی در این مسیر برشمرد و عنوان کرد: مذاکراتی در زمینه تکمیل این خطوط با قرارگاه خاتم انجام شده است.

وی تکمیل سدهای هایقر و نرگسی، و بزرگراه های دشت ارژن و کوار به فیروز آباد را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه برشمرد.

استاندار فارس گفت: در این نشست پس از ارائه روند پیشرفت پروژه‌های قرارگاه خاتم در استان فارس بر ادامه  عملیات اجرایی این پروژه‌ها به رغم تنگناهای مالی تاکید شد.

در این جلسه  رجبی نماینده شیراز و نمایندگان فسا، داراب ، فیروزاباد ، قیر  فراشبند و جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و برخی مدیران کل مرتبط نیز حضور داشتند.
نظرات بینندگان