کد خبر: ۱۲۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

آغاز پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس های بین شهری در فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: پیش فروش اینترنتی وغیرحضوری و همچنین حضوری بلیت نوروزی اتوبوس های بین شهری در فارس آغاز شد.
به گزارش شیرازه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: شهروندان برای خرید بلیت می توانند به شرکت های مسافربری مستقر در پایانه های مسافربری و یا شعب فروش این شرکت ها در تمام نقاط شهر مراجعه کنند.

علی رضا سیاهپور در ادامه گفت: همچنین مردم می توانند برای تهیه و خرید غیرحضوری بلیت به سایت های اینترنتی www.farsmosafer.ir و www.payaneh.ir و www.mosaferyar.ir مراجعه کنند.

وی، آغاز طرح نظارت بر جابه جایی مسافران را 25 اسفندماه 97 اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این زمینه تمهیدات لازم برای جابه جایی راحت و آسان مسافران و ارتقای خدمات رسانی به آنها اندیشیده شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی سفرها نیز تدابیر لازم برای نظارت شبانه روزی آغاز شده و بحث کنترل مدیران فنی شرکت ها با هدف افزایش ایمنی ناوگان از مبداء سفر را نیز از حدود 2 ماه قبل در دستور کار داشته ایم.

سیاهپور گفت: در بحث ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان ناوگان نیز اقداماتی از جمله ایجاد گشت های نامحسوس از سوی این اداره کل در کنار گشت های پلیس، راه اندازی سامانه پیامکی 3000143 برای دریافت گزارش ها، انتقادها و پیشنهادهای مردمی و همچنین تهیه یک هزار و 500 بسته فرهنگی جهت ارائه به مسافران در مبادی ورودی استان و شهرها انجام گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور افزایش گشت های نامحسوس، در صورت اعلام آمادگی پلیس، آماده تامین و واگذاری خودرو برای افزایش این گشت ها هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، تعداد ناوگان اتوبوسی این استان در شرایط عادی را 940 دستگاه برشمرد و گفت: به دنبال جلساتی که با انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان داشته ایم، برای افزایش این ناوگان تا یک هزار و 500 دستگاه در ایام نوروز اعلام آمادگی شده است.

سیاهپور درباره نرخ بلیت اتوبوس گفت: سالانه در آستانه آغاز تعطیلات نوروز، افزایش 15 تا 20 درصدی کرایه اتوبوس ها اعمال می شود که تاکنون در این زمینه ابلاغی نداشته ایم.
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان