کد خبر: ۱۲۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

طوطی‌هایی که‌ معتاد به‌ تریاک هستند!+عکس

طوطی‌هایی که معتاد به تریاک هستند و به طور مداوم به مزارع خشخاش کشور هند آسیب وارد می‌کنند.
شیرازه: کشاورزان خشخاش در ایالت غربی، ایالت مادیا پرادش هند، مجبور به محافظت از مزارعه شان در روز و شب هستند. باران‌های پراکنده در حال حاضر بر تولید خشخاش در منطقه نیماچ تاثیر گذاشته اند,، اما کشاورزان اینجا می‌گویند که افزایش تعداد طوطی‌های معتاد به تریاک که محصولات آن‌ها را به صورت روزانه چپاول می‌کنند، اوضاعشان را خراب کرده اند.
طوطی‌هایی که معتاد به تریاک هستند! +عکس
ایده‌ی استفاده از بلندگو و آتش بازی برای دور کردن پرنده‌ها شکست خورده است و مردم هیچ انتخابی ندارند، جز اینکه روز و شب از مزارع خشخاش خودشان محافظت کنند حتی با این وجود، پرندگان هنوز هم برای ده‌ها بار در روز هجوم می‌آورند.

کشاورزی گفت: یک گل خشخاش در حدود ۲۵ - ۲۰ گرم تریاک تولید می‌کند، اما یک گروه بزرگ از طوطی‌ها در طول روز در اطراف این گیاهان تغذیه می‌کنند و برخی حتی با غلاف خشخاش فرار می‌کنند. این اتفاق، بر تولیدمان تاثیر می‌گذارد. یک پرورش دهنده دیگر خشخاش به خبرنگاران گفت: این طوطی‌های معتاد به تریاک، باعث خرابی و آسیب شده اند. ما سعی کرده ایم صدا‌های بلندی ایجاد کنیم و حتی از آتش بازی برای ترساندن پرندگان استفاده کنیم. اما هیچ فایده‌ای نداشتند.
تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط آنها، نشان می‌دهد که طوطی‌ها به طور دیوانه وار شاخه خشخاش‌ها را باز می‌کنند تا به دانه‌ها برسند و حتی از ساقه گیاه فاصله می‌گیرند و با کل غلاف پرواز می‌کنند. گفته می‌شود که پرندگان معتاد به تریاک یاد گرفته اند که چگونه به مزارع خشخاش سر بزنند تا توجه کشاورزان را جلب نکنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این پرندگان باهوش گاهی منتظر کشاورزان هستند تا غلاف خشخاش را باز کنند، تا کارشان راحت‌تر شود و بتوانند به شیرابه گل قرار بگیرند که غنی از مورفین است.

دکتر "آر. اس. چونداوات" یک متخصص تریاک در هند، به دیلی میل گفت که مواد مخدر در دانه‌های خشخاش تاثیر یکسانی بر طوطی دارند، همانطور که قهوه و چای سبز بر انسان‌ها تاثیر می‌گذارند و به آن‌ها یک انرژی فوری می‌دهند. همانند انسان ها، زمانی که طوطی‌ها این احساس را تجربه می‌کنند، به سرعت معتادش می‌شوند.
این اولین باری نیست که کشاورزان خشخاش هندی باید با طوطی معتاد به تریاک مبارزه کنند سال گذشته، رسانه‌های هند گزارش دادند که چنین پرندگانی به مزارع خشخاش در راجستان حمله می‌کرده اند. دانه‌های خشخاش تنها چیزی نیستند که پرندگان می‌توانند آن را بالا ببرند.
رکنا
نظرات بینندگان