کد خبر: ۱۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

دریاچه دوقلوی«سیاه‌گاو»دراستان ایلام+تصاویر

دریاچه دوقلوی «سیاه گاو» واقع در شهرستان آبدانان که به عنوان آکواریوم طبیعی استان ایلام شناخته می‌شود هرساله مورد استقبال گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور قرار می ‌گیرد.
به گزارش شیرازه، شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن دارای جاذبه‌های بی‌نظیری در بخش طبیعی است که دیدن آن‌ها در فصل بهار بسیار جذاب است. در ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان آبدانان جاذبه‌ای زیبا و طبیعی به نام دریاچه دوقلوی سیاه گاو خودنمایی می‌کند، برای رسیدن به نادرترین دریاچه دوقلوی کشور یعنی سیاه گاو آبدانان باید از درون شهر آبدانان هشت کیلومتر جاده آسفالت را پشت سر بگذارید و با عبور از پل و ۵۰۰ متر پیاده روی به دریاچه رسید.

این دریاچه خارق العاده دارای ۱۲ متر عمق و چهار هزار و ۵۰۰ متر مساحت است که در شمال شرقی شهرستان آبدانان واقع شده است. طبق اعلام کارشناسان دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان یکی از جاذبه‌های بکر طبیعی و نادر در ایران به شمار می‌رود که سرچشمه این دریاچه از اعماق زمین بوده و دارای منابع زیبا و دیدنی است.

اطراف دریاچه دوقلوی سیاه گاو را دشت‌ها و کوه‌های نسبتا مرتفع فراگرفته است، جلوه‌های بهاری و پاییزی این دریاچه جذاب و دیدنی است گلزار‌های حاشیه دریاچه و پرندگان وحشی آن گردشگاه جالب توجهی را به وجود آورده است. دو دریاچه زیبا به وسیله کانالی طبیعی به عرض ۱.۵ متر و عمق یک متر و به طول هشت متر به هم مرتبط هستند، این دو دریاچه دارای آبی زلال بوده به طوری که می‌توان تا عمق سه متری آن را شبیه آکواریومی پر از ماهی است مشاهده کرد.

زیرساخت‌های شهرستان آبدانان برای گردشگران نوروزی آماده است
مجید اولا مدیر میراث فرهنگی آبدانان در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام با داشتن ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که ۶۹ مورد از آن‌ها ثبت ملی شده، یکی از مهمترین مقصد‌های گردشگران و مسافران نوروزی است.


وی افزود: پشت سد کرخه، دریاچه‌های دو قلو سیاه گاو، آبشار ماهوته، مجموعه تفریحی سراب آبدانان، منطقه جنگلی تفریحی دینارکوه، مناظر بکر و دیدنی میانوار و ... از اماکن دیدنی و تفریحی این شهرستان بوده که در بیشتر این آثار زیرساخت‌ها برای گردشگران فراهم شده است.

مدیر میراث فرهنگی آبدانان با اشاره فراهم شدن امکانات لازم در شهرستان برای گردشگران نوروزی در آبدانان، اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان برای نوروز ۹۸ فعال شده و همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی با تمام توان مهیای استقبال از مهمانان نوروزی هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته روزانه بیش از سه هزار نفر از دریاچه دوقلو یا تالاب سیاه گاو آبدانان بازدید کردند. روغن محلی، عسل طبیعی، ترخینه، نمد، فرش و گلیم دستباف از مهمترین تولیدات و سوغات این شهرستان است.

شهرستان آبدانان شامل شهر‌های مورموری سراب و کلات است و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که به لحاظ آب و هوایی منطقه کوهستانی و سردسیر و در بعضی مناطق گرمسیر است. برای رفتن به شهرستان آبدانان باید از جاده دره شهر-آبدانان استفاده کرد.
فارس

نظرات بینندگان