کد خبر: ۱۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

پخش تصاویر غیر اخلاقی در یکی از کنسرت های شیراز/ مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد: مسئولیت اجرا و تصمیم گیری بر عهده ارشاد فارس بوده و هست

پخش صحنه‌های غیراخلاقی و نامتعارف بر نمایشگر کنسرت حمید حامی در تالار حافظ شیراز طی چند روز گذشته خبر ساز شد.
پخش تصاویر غیر اخلاقی در یکی از کنسرت های شیراز/ مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد: مسئولیت اجرا و تصمیم گیری بر عهده ارشاد فارس بوده و هست
به گزارش شیرازه، پخش صحنه‌های غیراخلاقی و نامتعارف بر نمایشگر کنسرت حمید حامی در تالار حافظ شیراز طی چند روز گذشته خبرساز و با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی همراه شد.

چند روز پیش در فضای مجازی برشی کوتاه از کنسرت او در روز مادر منتشر شد، حامی در این ویدئو مشغول خواندن یکی از ترانه های قدیمی اش به نام لیلای من بود، اما درست در میان اجرا عکس های مستهجنی در پشت سر این خواننده روی استیج به نمایش در آمد.

ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این باره گفته است: موضوع بلافاصله در استان فارس تحت پیگیری و تحقیق قرار گرفته است، ماهم به نوبه خود در این زمینه در حال تحقیق هستیم، هرچند مجوز این اجراها و نیز تمام مسئولیت برگزاری با استان بوده است. چراکه این اجرا و چند اجرای دیگری که در شیراز برگزار شده، به انتخاب و مجوز استان فارس بوده و در حیطه مسئولیت آن‌هاست. البته ما هرگونه مساله‌ای را جدی پیگیری می‌کنیم و همواره نظارت هر آنچه را که در حیطه وظیفه‌مان بوده، به نحو شایسته انجام داده‌ایم و ما هم تحقیقات خود را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره صدور حکم نهایی مربوط به این تخلف افزود: چون تمام مسولیت این کنسرت و صدور مجوز با استان فارس بوده است، خود این استان نیز تصمیم‌گیرنده نهایی خواهد بود و نتیجه هرچه که باشد، آنها به صورت رسمی و اداری به برگزارکنندگان آن کنسرت ابلاغ خواهند کرد.

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری ارشاد با رد شایعات اخیر مبنی بر اعلام خبر صدور حکم ممنوع‌الفعالیتی حمید حامی در برخی از رسانه‌ها گفت: ما تاکنون هیچ‌گونه حکمی مبنی بر ممنوعیت کاری این خواننده صادر نکرده‌ایم و هرگونه خبری مبنی بر صدور حکم ممنوع‌الفعالیتی حامی، شایعه و کذب است. ضمن اینکه ما برای این مورد حکمی صادر نخواهیم کرد و دفتر موسیقی استان فارس چون خود این گروه را برای کنسرت و اجرا معرفی کرده و مجوزش از همان استان صادر شده، حکم نهایی این پرونده را همان استان صادر و اعلام خواهد کرد.

به گزارش شیرازه، پیش از این نیز حمید هیراد در کنسرت شیراز با حواشی همراه شد که واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بررسی فیلم کنسرت حمید هیراد، لب زدن (پلی بک) این خواننده را تأیید و وی را به اجرای یک کنسرت رایگان در شیراز محکوم کرد.

مهدی رنجبر نیز معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام تذکر به خواننده، مؤسسه و تهیه‌کننده و خبر ممنوعیت هیراد از برگزاری کنسرت در شیراز تا پایان سال ۹۷ را در حالی اعلام می کند که در این گفت‌وگو از اختصاص یک سانس رایگان برای مردم در شیراز در ازای آن بخش از کنسرت که «پلی‌بک» بوده نیز خبر داد.

این درحالی است که به نظر میرسد دفتر موسیقی اداره کل ارشاد فارس در تحقق حکم صادره برای هیراد و استیفای حق مردم کوتاهی کرده است.

طی چند مدت گذشته در حالی شاهد افزایش برگزای کنسرت های موسیقی در شیراز هستیم که به نظر می رسد نظارت لازم در اجرا و برگزاری کنسرت ها صورت نمی گیرد.

نظرات بینندگان