کد خبر: ۱۲۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
استاندار فارس در جلسه ستاد برگزاری یادروز سعدی:

توجه به دارایی‌های فرهنگی زمینه‌ساز تقویت روابط فرهنگی و رونق اقتصادی می‌شود

رحیمی گفت: بهره گیری مناسب از دارایی‌های ارزشمند فرهنگی، زمینه‌ساز تقویت روابط فرهنگی وسیع در سطح بین المللی و در نتیجه رونق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یادروز سعدی، وجود سعدی شیرازی و سایر ادبا و اندیشمندان در فارس و شیراز را از سرمایه‌های گرانقدر این دیار برشمرد و تاکید کرد: نباید از این داشته‌های فرهنگی غافل شد که حرکت‌های انجام شده در این مسیر خوب و ارزشمند بوده است.

وی با اشاره به همت مرکز سعدی شناسی برای برگزاری مراسم یادروز این شاعر بزرگ، گفت: توجه به شخصیت‌های برجسته ای مانند سعدی و حافظ و تلاش برای برگزاری هر چه نیکوتر مراسم بزرگداشت آنان باید از سخن صِرف فاصله گرفته و عملیاتی شود.

رحیمی بر درونی کردن توجه به جایگاه بزرگان تاکید و اظهار کرد: درونی کردن‌ این‌ امر زمینه ساز معرفی کردن فرهنگی ایرانی اسلامی و به ویژه فرهنگ استان فارس خواهد شد .

استاندار فارس با ابراز خرسندی از پیش‌بینی حضور اساتید پر آوازه زبان و ادبیات فارسی، از متولیان برگزاری مراسم خواستار آن شد که با کاستن از سخنرانی‌های رسمی بر تعداد این سخنرانی‌های ارزشمند اساتید بیفزایند .

رحیمی همچنین به تقارن مبارک یاد روز سعدی علیه الرحمه با میلاد پر برکت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج)، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزه‌های دینی و قرانی در آثار سعدی نمودی پر رنگ دارد، باید برنامه ریزی دقیقی برای پیوند این مراسم با شعائر دینی انجام شود.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مناسبت‌هایی باید با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده با دغدغه‌های امروز مردم در جامعه عجین شود.

استاندار فارس همچنین از متولیان‌ برگزاری این مراسم یادروز خواست به ارایه هنرهایی همچون ترانه سرایی با اشعار سعدی و همچنین برنامه هایی که با هدف عمومی کردن دیدگاه سعدی در جامعه تدوین شده توجه ویژه داشته باشند .

وی با اشاره به برگزاری یادروز سعدی در یکم اردیبهشت ماه، این زمان را فرصتی مناسب برای معرفی اقلیم معتدل شیراز و رونق بیش از پیش گردشگری در این شهر دانست.

رحیمی گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر حضور شخصیت ‌ های علمی و ادبی از مسئولان کشوری که به این موضوعات علاقه مند هستند نیز دعوت کنیم.


برچسب ها: شیراز ، سعدی ، سعدیه ، رحیمی
نظرات بینندگان