کد خبر: ۱۲۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد:

امسال 266 دستگاه بازی غیراستاندارد در فارس پلمپ شد/ شرایط معافیت واحدهای تولیدی از پرداخت هزینه‌ نمونه‌برداری

رهنما از پلمب 266 دستگاه بازی غیراستاندارد از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نداشتن شاخص‌های مدنظر استاندارد خبر داد.

به گزارش شیرازه، مدیرکل استاندارد استان فارس در سومین جلسه شورای استاندارد استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار 239 مورد بازرسی از تجهیزات و دستگاه‌های موجود در شهربازی‌های مستقر در فارس انجام شده است که 266 دستگاه بازی غیراستاندارد پلمپ شد.

مرتضی رهنما گفت: در سال جاری هزار و 572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی استان فارس صادر شده که 15 درصد آن‌ها تشویقی بوده و برای 3 هزار و 572 محصول تولیدی در فارس پروانه استاندارد صادر شده که 85 درصد این محصولات مشمول استاندارد اجباری بوده است.

او با اشاره به تعداد زیاد تولید کنندگان مصالح ساختمانی در فارس، پیرامون استانداردسازی این کالاها گفت: شورای فنی استان فارس به شکلی هدفمند موضوع استاندارد مصالح ساختمانی را دنبال کرده است.

رهنما از حل مشکل استانداردسازی محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: در صورت معرفی محصولات یا تکمیل فرم خوداظهاری، در کمترین زمان ممکن گواهی انطباق محصول با استاندارد صادر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: اگر واحد تولیدی در یک سال هیچگونه مردودی نداشته باشد، تا زمان نبود شکایت یا مردودی از پرداخت هزینه آزمون و نمونه برداری معاف خواهد بود. همچنین واحدهای تولیدی نمونه استانی تا یکسال از پرداخت این هزینه‌ها معاف است.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، استاندارد ، بازی
نظرات بینندگان