کد خبر: ۱۲۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

وزیر صنعت ،معدن وتجارت وارد شیراز شد

وزیر صنعت ،معدن و تجارت با هدف بازدید و آغاز عملیات اجرایی چند طرح صنعتی و معدنی در استان فارس وارد شیراز شد.
به گزارش شیرازه، رضا رحمانی وزیر صنعت ،معدن و تجارت با هدف بازدید از چند پروژه اقتصادی، شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی دو طرح صنعتی و معدنی در استان فارس، امروز دوشنبه وارد شیراز شد.

در سفر یک روزه وزیر،عملیات اجرایی کارخانه گسترش کاغذ سبز خرامه تولید کننده کاغذ از کربنات کلسیم با ظرفیت 20 هزار تن در سال آغاز می شود.
 کارخانه فوق با سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرستان خرامه مستقر است و در سال 1399 به مرحله بهره برداری می رسد و برای 200 نفر اشتغال ایجاد می کند.

 شرکت مجتمع صنعتی ومعدنی گهر فرزانگان خرامه دیگر طرحی است که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ عملیات اجرایی آن را به زمین می زند.
این طرح تولید کننده گندله آهن به ظرفیت سالیانه دو میلیون و500 هزار تن است که با سرمایه گذاری 15هزار و 400 میلیارد ریال واشتغالزایی 430 نفر در شهرستان خرامه ایجاد خواهد شد.
گُندله ، گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

در ادامه این سفر، وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار سفر می کند و ضمن بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد ، روند اجرای طرح توسعه(فاز دوم) این مجموعه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان