کد خبر: ۱۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه شیراز در مراسم تقدیر از انجمن‌های علمی برگزیده؛

تقدیر از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه شیراز در جشنواره ملی حرکت/ حضور علمی در صحنه بین‌المللی راهکار شکست تحریم‌هاست

نادگران حضور علمی در صحنه بین‌المللی را راهکار شکست تحریم‌ها دانست و افزود: برای مبارزه با تحریم‌ها باید از حوزه دیپلماسی علمی و ایجاد برندهای بین‌المللی بهره برد.

به گزارش شیرازه، حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در مراسم تقدیر از انجمن‌های علمی برگزیده در یازدهمین جشنواره ملی حرکت گفت: فعالیت انجمن‌های علمی یکی از فعالیت‌های مستمر، پویا و پربار است که در نوع خودش درجه یک محسوب می‌شود.

وی به دبیران انجمن‌های علمی وعده داد که اگر اعتبارات سال ۹۸ اجازه دهد در سال تحصیلی آینده فعالیت‌های انجمن‌های علمی را گسترش می‌دهیم و برنامه‌های خوبی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه از طریق وزارتخانه تلاش می‌کنیم دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی بتوانند از امتیازات خاصی مانند تحصیل در مقاطع بالاتر استفاده کنند، افزود: در این خصوص معاونت فرهنگی دانشجویی طرحی ارائه دهند تا از لحاظ قوانین به جمع بندی برسیم و یک طرحواره نیز برای دانشگاه تهیه شود تا از امتیازاتی که دانشگاه شیراز به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌دهد فعالان انجمن‌های علمی نیز بتوانند استفاده کنند. به عنوان مثال اساتید از دانشجویان دکتری فعال در انجمن علمی به عنوان دستیار پژوهشی استفاده کنند.

نادگران ضمن ابراز خرسندی از جایگاه ویژه دانشگاه شیراز در حوزه پژوهش بین‌المللی که بعد از دانشگاه شریف و قبل از دانشگاه تهران قرار گرفته است، گفت: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز کم است که باید طرحی ارائه دهیم تا بتوانیم در حوزه بین‌المللی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایمان بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه شیراز حضور علمی در صحنه بین‌المللی را راهکار شکست تحریم‌ها دانست و افزود: هیچ کشوری بدون حرف علمی قابلیت ماندن در عرصه بین‌المللی را ندارد و برای مبارزه با تحریم‌ها باید از حوزه دیپلماسی علمی و ایجاد برندهای بین‌المللی بهره برد.

سید مجتبی واعظی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: انجمن‌های علمی زیر نظر معاونت فرهنگی دانشجویی فعالیت دارند اما فعالیت آنان در حوزه آموزشی و پژوهشی نیز است و افتخارآفرینی آنان حاصل تلاش همه حوزه‌های دانشگاه است.

وی با تصریح اینکه فعالیت انجمن‌های علمی یک فعالیت فوق برنامه نیست بلکه در راستای اهداف اصلی دانشگاه یعنی فارغ‌التحصیل شدن دانشجویی باسواد است، خواستار آن شد که در سطح مدیریت دانشگاه و دانشکده ها توجه بیشتری به انجمن‌های‌ علمی شود.

محبوبه البرزی، رئيس مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه شیراز دو هزار دانشجوی فعال و پژوهشگر داریم و فعالیت اساتید مشاور انجمن‌های علمی را تقویت کرده است.

وی با اشاره دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز در رقابت با ۹هزار واحد انجمن علمی سراسر کشور گفت: انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز ۱۳۷۲ فعالیت آموزشی در قالب رویداد علمی، گفتگوی علمی تخصصی، ارتباطات و همکاری های علمی، نشریه، کار آفرینی و اختراع و ابتکار داشته‌اند که علیرغم مشکلات اقتصادی که وجود دارد برای دو سال متوالی جزو برترین‌ها بوده‌ایم.

بنابر این گزارش، یازدهمین جشنواره ملی حرکت ويژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور آذرماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار شد که در این جشنواره دانشگاه شیراز با کسب 12 مقام شایسته تقدیر شناخته شد. این دانشگاه در سال گذشته رتبه برتر در حوزه فعالیت‌های انجمن‌های علمی را کسب کرده بود.

انجمن علمی IEEE مقام اول در گروه فنی مهندسی؛ انجمن علمی گردشگری و هتلداری مقام اول حوزه علوم انسانی؛ انجمن علمی زیست‌شناسی مقام اول انجمن برتر و مقام دوم نشریه در حوزه علوم پایه؛ انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات مقام اول نشریه، مقام دوم انجمن برتر و مقام سوم مسابقه در حوزه کشاورزی؛ انجمن علمی شهرسازی شایسته تقدیر در بخش انجمن علمی برتر و بخش مسابقه و همچنین رتبه دوم نشریه در حوزه هنر و معماری؛ سینا جنگجو (دبیر انجمن علمی شهرسازی) رتبه سوم بخش کتاب موجب افتخار آفرینی برای دانشگاه شیراز شدند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان