کد خبر: ۱۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سرلشکر جعفری در شیراز اعلام کرد:

مردم‌داری و مردم‌یاری اولویت اصلی سپاه است/ کاهش 36درصدی جمعیت زیر خط فقر در ایران بعد از انقلاب

سرلشکر جعفری گفت: طبق آمارهای بانک جهانی 46 درصد از مردم ایران قبل از انقلاب زیر خط فقر زندگی می‌کردند که این رقم امروز به ده درصد کاهش یافته درحالی که جمعیت حدود سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش شیرازه، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اهداء هزار جهیزیه طرح ازدواج آسان و افتتاح بیش از 1600 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در فارس گفت: این طرح‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی اجرا شده است که هرچه هم‌افزایی‌ها بیشتر باشد، خدمات دقیق‌تر و بیشتری به مردم می‌توان ارائه داد.

وی با اشاره به اجرای طرح ازدواج آسان اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم هرکس از زن و مرد عمل صالح انجام دهد و به خدای متعال ایمان داشته باشد خداوند وعده اعطای زندگی پاک و حیات طیبه در دنیا و اجر و پاداش اخروی را به آنان داده است که امیدوارم ایمان به خدا و انجام عمل صالح محور اصلی زندگی همه مومنین باشد تا از آثار و برکات آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران علاوه بر آمادگی‌های دفاعی و امنیتی، ویژگی سازمانی خود یعنی مردم‌داری، مردم‌یاری و خدمت به مردم را محور اصلی کار خود قرار داده است، گفت: محور اصلی تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج رضایت مردم است که در عرصه‌های دفاعی با ایثار و فداکاری برای تامین امنیت مردم تلاش می‌کنند و با توجه به دستور مستقیم مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی، عمرانی و سازندگی در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه طرح‌های اعتلای بسیج از جمله طرح‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی با محوریت خدمت به مردم انجام می‌شود. همچنین طرح‌های جدید مانند ازدواج آسان در راستای کمک به توسعه کمیت و کیفیت زندگی مردمی است که تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی دشمنان قرار دارند و تلاش شده حداقل‌های زندگی برای آنان تامین شود.

جعفری استان فارس را یکی از استان‌های موفق در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی ارزیابی و اظهار کرد: مسئولین استان فارس با پیش‌بینی و جذب سرمایه‌های داخل استان زمینه را برای جذب بودجه‌های متمرکز در تهران فراهم کرده‌اند که امیدوارم فارس با جذب منابع استانی سهم بیشتری از اجرای 40 هزار پروژه‌ای که در آستانه 40 سالگی انقلاب رونمایی شد، داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار فارس نیز برای همکاری در اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم از جمله پروژه‌های تامین آب شرب و پروژه‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت‌های مختلفی که در 40 سالگی انقلاب شاهد آن بوده‌ایم، تصریح کرد: یک نکته مهمی که از آن غفلت شده و در گزارش‌ها کمتر به آن توجه می‌شود اما رهبر انقلاب در ابتدای سال 97 به آن اشاره کردند این است که طبق آمارهای بانک جهانی 46 درصد از مردم ایران قبل از انقلاب زیر خط فقر زندگی می‌کردند که این رقم امروز به ده درصد کاهش یافته درحالی که جمعیت حدود سه برابر افزایش یافته است.

جعفری ضمن اشاره به خدمات مختلف جهاد سازندگی و پیشرفت‌های علمی کشور گفت: با توجه به مشکلاتی که کشور به خصوص در چند سال اخیر دارد و دشمنان با جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌ها، شکست مقاومت ملت ایران را هدف قرار داده‌اند باید توجه و رسیدگی به مردم طبقات محروم جامعه بیش از گذشته باشد.

وی اظهار کرد: روحیه رسیدگی به محرومین و انجام کار خیر در فرهنگ مردم جامعه اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد که انتطار می‌رود بیش از گذشته گسترش و توسعه یابد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است که نتایج و پیامدهای آن در سال‌های آینده به صورت چشمگیر عیان خواهد شد بدون اینکه کسی آن را بیان کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر حدود 100سال طول کشیده به توسعه برسند، به شتاب رشد و پیشرفت در ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده با همکاری و همراهی بخش‌های مختلف کشور و اجرای پروژه‌های مختلف تمام مردم به ویژه اقشار محروم که ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند و انقلاب مدیون آن‌هاست و حق بزرگی بر گردن این انقلاب دارند از نتایج آن بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان