کد خبر: ۱۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در 15 محله شیراز/ تشکیل و ساماندهی 525گروه جهادی

سردار غیاثی گفت: تاکنون 525 گروه جهادی مردمی تشکیل و ساماندهی شده است و تا نیمه سال آینده این تعداد به 700 مورد افزایش خواهد یافت.

به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم اهداء هزار جهیزیه طرح ازدواج آسان و افتتاح بیش از 1600 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در فارس گفت: امروز هزار و 371 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی و 265 پروژه اقتصاد مقاومتی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور سرلشکر جعفری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 40 هزار پروژه‌های مختلف عمرانی و غیرعمرانی در سپاه پاسداران از بهمن 97 تا بهمن 98 در سراسر کشور گفت: از این تعداد دو هزار و سه پروژه سهم استان فارس است که علاوه بر آن در رده‌های مختلف سپاه فجر فارس دو هزار و 500 پروژه دیگر را در دست اقدام داریم که برای اجرای آن‌ها با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اهدای هزار سری جهیزیه به نوعروسان در قالب طرح ازدواج آسان گفت: این جهیزیه‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، سازمان بهزیستی فارس و از طریق موسسه حضرت رقیه(س) تهران که در ارتباط با قرارگاه محرومیت‌زدایی هست با قیمت مناسب و صرفا کالاهای ایرانی تهیه شده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه در سال جاری 300 جهیزیه توسط بسیج سازندگی فارس توزیع شد و امروز نیز هزار سری توزیع می‌شود، گفت: همچنین در سال جاری 19 هزار سبد معیشتی تهیته شده است که 12 هزار تای آن توزیع و 7 هزار سبد در حال توزیع می‌باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه سپاه در شرایط خطیر کنونی مردم‌داری و مردم‌یاری را به صورت جدی در دستور کار دارد، گفت: برای اینکه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در یک قالب و ساختار هدفمند در سراسر کشور اجرا شود، قرارگاه حضرت جوادالائمه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در کلانشهرهای شیراز، اهواز، تهران و مشهد قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌ای شهر تشکیل شده است، گفت: در شیراز قرارگاه شهید اسکندری بدین منظور آغاز به فعالیت کرده است که 15 نقطه حساس شهر انتخاب و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در آن‌ها اجرا می‌شود که در سال جاری پروژه‌های خوبی در مناطق سنگ سیاه و ماذون قشقایی اجرا شده است.

سردار غیاثی مهم‌ترین معضل استان را اعتیاد و طلاق دانست و افزود: برای ریشه‌کنی اعتیاد ورود جدی و میدانی به این حوزه داشته‌ایم و با برنامه‌ریزی هدفمند به دستگاه‌های متولی کمک می‌کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در زمینه ارائه مشاوره به جوانان، ارتقاء سطح دینی و فرهنگی مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی، کمک به رفع موانع ازدواج، کمک به مردمی‌سازی امنیت گفت: تاکنون 525 گروه جهادی مردمی تشکیل و ساماندهی شده است و تا نیمه سال آینده این تعداد به 700 مورد افزایش خواهد یافت.

فرمانده سپاه فجر فارس از برپایی شش بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های کازرون، رستم، استهبان، پاسارگاد و اقلید خبر داد و گفت: برپایی این بیمارستان‌ها بسیار مشکل‌گشا بوده و یکی از مطالبات مردمی است.

وی اجرای 9هزار و 483 طرح اقتصاد مقاومتی در فارس را در اشتغال‌زایی موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال جاری برای 50کارخانجات اقدامات تسهیل‌گری به ارزش 45 میلیارد تومان انجام شد که امیدواریم با تعامل انجام شده با سایر دستگاه‌های استان و هم‌افزایی در این زمینه در سال آینده شاهد افزایش موفقیت‌ها در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان