کد خبر: ۱۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
در صحن شورای شهر شیراز مطرح شد؛

سفر شهردار شیراز به مجارستان/ عدم اسکان مسافران نوروزی در پارک های شیراز

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد که گذرهای زند و عفیف‌آباد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی با هدف آشنایی بیشتر گردشگران به آداب، سنن و فرهنگ مردم فارس و شیراز، آماده خواهد شد.
به گزارش شیرازه، عصر روزگذشته در صحن علنی شورای شهر شیراز، اعضای این شورا با سفر شهردار شیراز به شهر پچ کشور مجارستان برای نصب سردیس حافظ موافقت کردند.

شهردار شیراز به دعوت سفیر مجارستان به شهر پچ سفر خواهد کرد.

در این جلسه اعضای شورا با طرح دو فوریتی پرداخت پاداش پایان سال به اعضای کمیسیون‌های ماده 100 مناطق شهرداری به استثنای اعضای شورای شهر موافقت کردند.

سخنگوی شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: بر اساس این طرح به هر نفر از اعضای کمیسیون‌های ماده 100 مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان، به نمایندگان شهردار یک میلیون تومان و به دبیران نیز مبلغ 900 هزار تومان و به کارمندان دبیرخانه‌های کمیسیون ماده صد نیز مبلغ 700 هزار تومان از محل ردیف‌های 16 و 17 بودجه شهرداری پرداخت می‌شود.

پيش‌بيني افزايش دو برابري مسافران نوروزي/ در ايام نوروز نيز هيچ پاركي براي اسكان مسافران نخواهيم داشت

همچنین محمدرضا محمدحسنپور معاون اجرايي وخدمات شهري شيراز در صحن علنی شورا گفت: در ايام نوروز ٩٨ علاوه بر كمپ هاي زيباشهر، باغ جنت، فدك، نمايشگاه بين‌المللي و كمپ باهنر، يك هزار تخت دانشجويي نيز در اختيار مسافران نوروزي قرار خواهد گرفت.

معاون اجرايي وخدمات شهري شيراز با بيان اينكه پاكسازي رودخانه خشك، هرس سرشاخه‌ها، جمع‌آوري ضايعات، شست و شوي ايستگاه‌هاي اتوبوس و ... در دستور كار سازمان پسماند قرار گرفته است، عنوان كرد: برابر برنامه‌ريزي‌ها كلانشهر شيراز در نوروز ٩٨ پاكيزه‌تر از هميشه خواهد بود.

محمدحسنپور با اشاره به فعاليت شبانه‌روزي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز در ايام نوروز، از استقرار خودروهاي آتش نشان در مناطق مركزي و تاريخي شهر شيراز و كمپ‌هاي اسكان مسافران نوروزي خبر داد .

معاون اجرايي وخدمات شهري شيراز به پيش‌بيني‌هاي انجام شده پيرامون مباحث ترافيكي در نوروز ٩٨ اشاره و اضافه کرد: ٢٢ هزار و ١٩٦ پاركينگ در سطح اين كلانشهر در قالب پاركينگ‌هاي عمومي و خصوصي تعريف شده و بر اساس برنامه‌ريزي‌ها و رايزني‌هاي انجام شده برخي از مدارس و اماكن دولتي نيز براي استفاده پاركينگ پيش‌بيني شده است .

وي با يادآوري اين موضوع كه ممنوعيت نصب چادر در پارك ها ادامه خواهد داشت، گفت: در ايام نوروز نيز هيچ پاركي براي اسكان مسافران نخواهيم داشت.

محمدحسن پور با اشاره به نصب ٧١ المان سبز در سطح شهر نیز گفت: تا اواخر هفته جاری طرح تکمیل شده طاووس گل شهر شیراز به عنوان یکی از المان‌های شهری بهره‌برداری می‌شود.

گذرهای زند و عفیف‌آباد آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد که گذرهای زند و عفیف‌آباد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی با هدف آشنایی بیشتر گردشگران به آداب، سنن و فرهنگ مرمدم فارس و شیراز، آماده خواهد شد.

  ابراهیم گشتاسبی‌راد ارائه فرهنگ و آداب و رسوم بومی شیراز در گذر عفیف آباد و جشنواره موسیقی پارس در گذر زند را از برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام نوروز اعلام کرد.

او از برگزاری ویژه برنامه شب سال نو از ساعت ٢٢ شب تا ٣ بامداد خبر داد و یادآور شد: جزییات این برنامه در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است.

گشتاسبی‌راد برگزاري برنامه تحویل سال در مقبره شهدا دارالرحمه با حضور خانواده شهدا و نواحی مختلف شهر و همچنین استقبال نمادین مسئولان شهری در نخستین روز سال نو از مهمانان نوروزی در محل دروازه قرآن با اهدای گل و بسته‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های همزمان با آغاز سال جدید برشمرد.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اطلاع رسانی ثابت در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد، گفت: در نوروز پیش رو شاهد فعالیت دوچرخه سواران اطلاع رسان در سطح شهر خواهیم بود که با لباس‌های ویژه به صورت سیار مسافران و شهروندان را راهنمایی خواهند کرد.

گشتاسبی‌راد همچنین از برپایی کوی ترنم و ترانه در نزدیکی حافظیه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف به تصویر کشیدن شیراز در دورانی که پایتختی ایران را داشته اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: در گذر حافظیه ۵ استند در اختیار هنرمندان شیراری قرار خواهد گرفت که به ارائه هنرهای خود در این مکان می‌پردازند.

گشتاسبی‌راد همچنین از برگزاری جشنواره نان و روستا در شیراز خبر داد که از سوی استانداری فارس برگزار خواهد شد و به معرفی ۱۱ روستای هدف گردشگری استان اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: در ۲۰ محله شیراز به ویژه محلات کم‌برخوردار نیز برنامه‌های متنوعی برای ایام‌ نوروز درنظر گرفته شده است .

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری ورزش‌های همگانی و نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌های نوروزی پیش‌بینی شده است

انتهای پیام/

نظرات بینندگان