کد خبر: ۱۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی استان:

توزیع اقلام تنظیم بازار با دقت انجام شود/ بانک‌ها 170 میلیارد تومان اعتبارات امهال تسهیلات کشاورزان را جذب کنند

استاندار فارس با اشاره به تنش در بازار فروش بعضی از اقلام اساسی همچون گوشت، آرد و شکر از همه متولیان امر خواست به گونه ای عمل کنند که توزیع این اقلام به درستی انجام شود.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای کشاورزی استان با اشاره به اینکه کشاورزی در استان فارس در سال های اخیر به علت قهر طبیعت و خشکسالی های پیاپی دچار چالش شده است، افزود: حفظ جایگاه برتر استان فارس در کشاورزی با بهره گیری از روش های نوین و راهکارهای علمی یقینا امکان پذیر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس رونق کشاورزی را ضامن امنیت غذایی و اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: همه برنامه ها و ارائه گزارش از اقدامات اثربخش در حوزه کشاورزی استان باید پیوست اشتغال داشته باشد و تعداد افرادی که در نتیجه این اقدامات مشغول به کار می شوند به صورت مشخص اعلام شود.

وی با بیان اینکه تا کنون جهاد کشاورزی به مباحث کاشت، داشت و برداشت پرداخته است، عنوان کرد: اما امروز باید به سمت تکمیل فرایند تولید با توجه به اموری همچون فراوری، بازاریابی، فروش و سرمایه گذاری برویم.

رحیمی ادامه داد: تکمیل فرآیند تولید در بخش کشاورزی نتیجه بخش بوده و مشکلات موجود را کاهش خواهد داد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به اقدامات و خدماتی که دولت انجام داده در کنار بیان مشکلات تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی دولت از سوی بعضی از افراد که تریبونی در اختیار دارند مورد هجمه قرار گرفته و به عنوان مقصر شرایط اقتصادی معرفی می شود در حالی که بیان هر گونه قضاوتی باید بر اساس شناخت و آگاهی از اقتصاد کلان کشور باشد.

وی افزود: آنچه امروز سبب تحمیل فشارهای بین المللی به ایران شده، ایستادگی بر آرمان ها و اهداف به حق نظام جمهوری اسلامی و مردم است.

رئیس شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به تنش در بازار فروش بعضی از اقلام اساسی همچون گوشت، آرد و شکر از اقدامات اثر بخش دولت در زمینه تنظم این بازار خبر داد و از همه متولیان امر خواست به گونه ای عمل کنند که توزیع این اقلام به درستی انجام شود.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه میوه مورد نیاز ایام عید نیز به منظور تنظیم بازار تهیه شده است، تاکید کرد: در ایام باقی مانده امسال نظارت لازم بر توزیع درست این میوه ها به ویژه در نقاط کمتر برخوردار و محروم با دقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی های تولید در حوزه کشاورزی از ابتدا با رویکرد برنامه محور و جلب مشارکت های مردمی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: نباید با دولتی کردن امور این تعاونی ها از کارایی آنها بکاهیم بلکه بخش دولتی باید تنها مساعدت هایی در تصمیم گیری ها به این تعاونی ها ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: امروز دولتی ها باید به سمت سرمایه گذار و افزایش مشارکت مردم بروند.

رحیمی همچنین به تصویب 170 میلیارد تومان اعتبار به منظور امهال تسهیلات کشاورزان در استان فارس اشاره کرد و از تخصیص بیش از 70 میلیارد تومان در قالب 60هزار و 700 فقره از این اعتبارات خبر داد.

استاندار فارس از فرماندارن، بانک ها و کمیته های شهرستانی خواست تسریع در روند جذب و پرداخت این اعتبارات را پیگیری کنند.

وی همچنین به توان علمی موجود در استان فارس، بر لزوم تدوین نقشه راه علمی کشاورزی در فارس تاکید کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: گذر از شرایط سختی که امروز گریبان گیر معیشت کشاورزان شده است با همدلی و هم افزایی، بهره گیری از توان علمی کارشناسان و نخبگان و همچنین استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.


برچسب ها: شیرازه ، کشاورزی ، تسهیلات
نظرات بینندگان