کد خبر: ۱۲۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
در نشست خبری معاونان صدا و سیمای فارس اعلام شد:

«شاخه نبات» میهمان سفره هفت سین فارسی‌ها می‌شود/ رادیو فارس با «نسیم نوروزی» و «ساعت گل» به استقبال بهار می‌رود

برنامه ویژه سال نو در سیمای فارس با عنوان شاخه نبات و در رادیو فارس با عنوان تحویل بهار پخش می‌شود.

به گزارش شیرازه، نشست تشریح برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز فارس با حضور معاونین این رسانه برگزار شد. معاون برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز فارس در این نشست از اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسب نوروز ۹۸ در رادیو و تلویزیون مرکز فارس خبر داد و گفت: اهداف کلان این برنامه‌ها نشاط آوری، نگاه خوش بینانه به آینده و متکی به واقعیت‌های عینی روز جامعه، ترویج آداب و رسوم پسندیده بومی و محلی استان و تاکید بر تحول درونی در آغاز هر سال است.

سید محمد نبوی زاده افزود: علاوه بر معرفی جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی استان، اطلاع رسانی گسترده به مسافران نوروزی در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت جاده‌ای و نکات ایمنی در برنامه‌های نوروز گنجانده شده است.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای فارس از 20 اسفند آغاز می‌شود، گفت: اجرای برنامه در فضای باز و خارج از استودیو، در دستور کار قرار دارد و سعی می‌شود برخی برنامه‌ها در طبیعت اجرا شود.

نبوی زاده گفت: برنامه‌های حوزه صدا در ایام نوروز، شامل ۱۳ عنوان برنامه جدید در ۱۱۴ قسمت با ۱۳ هزار و ۳۱۵ دقیقه است.

وی افزود: بهارآمد، بهار نارنج، ویژه برنامه تحویل سال، شاخه نبات، صدای پای بهار، شب چراغ، ایران را بگردیم، کوچه باغ نوروز و مسافران شلمچه از جمله این برنامه‌ها در ایام نوروز است.

معاون برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در حوزه سیما نیز ۱۲ عنوان برنامه در ۱۵۶ قسمت به مدت ۵ هزار و ۲۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود و از جمله این برنامه‌ها شامل ویژه برنامه تحویل سال، شاخه نبات، کاشانه مهر، فارسی شو، گمپ گلا و می‌بی غش است.

«شاخه نبات» میهمان سفره هفت سین فارسی‌ها می‌شود

معاون سیمای مرکز فارس نیز در این نشست با بیان اینکه کنداکتور پخش به ۳ بخش تقسیم شده، عنوان کرد: از 20 تا 29 اسفند با ویژه برنامه‌هایی به استقبال بهار خواهیم رفت و از 29 اسفند تا 16 فروردین برنامه‌ها کاملا اختصاص به نوروز دارد و از ۱۷ فروردین تاحدودی برنامه‌ها حال و هوای نوروزی را حفظ خواهد کرد.

علیرضا باغبان منش با بیان اینکه از ساعت 15 روز 29 اسفند با ویژه برنامه «اینک بهار» به استقبال بهار می‌‌رویم، گفت: این برنامه با اجرای هشت مجری و در 4 لوکیشن اجرا می‌شود که لوکیشن باغ ارم استودیو اصلی ما است اما از حرم مطهر شاهچراغ(ع)، آرامگاه حافظیه و گهواره دید نیز برنامه‌های زنده پخش خواهد شد و با شهرهای مختلف فارس و همچنین قومیت های مختلف کشور ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه ویژه برنامه تحویل سال نو با عنوان شاخه نبات تا ساعت ۲ بامداد از سیمای فارس پخش می‌شود، از حضور دو چهره ملی استان فارسی در این برنامه خبر داد.

باغبان منش اظهار کرد: برنامه گمپ گلا ویژه برنامه کودک است که از اول اسفند کار ضبط آن آغاز شده است و در ایام نوروز اوقات مفرحی را برای مخاطبین کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

معاون سیمای مرکز فارس به پخش حدود 25 فیلم سینمایی در ایام نورز از شبکه فارس اشاره و تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی سین هشتم، سین نهم و جاده از تولیدات مرکز فارس است که به روی آنتن می‌رود.

پخش 20 انیمیشن هر روز در ساعت 10 و 30دقیقه صبح، 15 قسمت از گلچین قسمت‌های پرمخاطب «خوشا شیراز» در ساعت 18، برنامه ویژه روستاها با نام «هم‌ولایتی» که ساعت 19 و 30 به تعداد 13 قسمت روی آنتن می‌رود و به روستاهای هدف گردشگری می‌پردازد، پخش برنامه طنز ساعت 20 و 15 دقیقه به مدت نیم ساعت در 13 قسمت، پخش برنامه زنده «فارسی شو» از ساعت 21 تا 22 و 30 هرشب و پخش برنامه می بی‌غش در ساعت 23 که به اشعار و شخصیت حافظ می‌پردازد از جمله برنامه‌های شاخص معاونت سیمای مرکز فارس در ایام نوروز بود که باغبان منش به آن‌ها اشاره کرد.

رادیو فارس با «نسیم نوروزی» و «ساعت گل» به استقبال بهار می‌رود

معاون صدا مرکز فارس هم از ۳ مدل برنامه نوروزی در رادیو مرکز فارس خبر داد و گفت: برنامه‌های نوروزی صدای مرکز فارس به طور زنده، تولیدی و تأمینی است که ویژه برنامه‌های استقبال از نوروز از ۲۰ تا 29 اسفند از ساعت 9 تا 11 صبح با عنوان «نسیم نوروزی» و «ساعت گل» از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 19 به صورت زنده پخش می‌شود.

یاسر جلالی ادامه داد: ویژه برنامه تحویل سال نو به مدت ۳ ساعت است که با عنوان تحویل بهار از ساعت 24 تا سه بامداد اجرا خواهد شد.

وی از راه‌اندازی دو پویش نیز خبر داد و گفت: یک پویش با محتوای آداب رانندگی تحت نام «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» است، و پویش دوم با محتوای حفاظت از محیط زیست با نام «ایران را پاکیزه نگه داریم» می‌باشد.

به گفته معاون صدای مرکز فارس، گلچین فرهنگ عامه که ثبت جهانی در یونسکو شده از رادیو فارس پخش می‌شود. همچنین «شیراز نامه» یکی از برنامه‌هایی است که به ابعاد مختلف شهر شیراز می‌پردازد، از رادیو فارس در نوروز ۹۸ پخش می‌شود.

تهیه 20 مستند ویژه پخش در فضای مجازی

علی خورشید سوار، معاون فضای مجازی مرکز صدا و سیمای فارس نیز در این نشست با اعلام اینکه در سایت اینترنتی سازمان صدا و سیمای مرکز فارس دسترسی به کنداکتور برنامه‌ها و آرشیو برنامه‌های 16 روز اخیر صدا و سیما فراهم شده است، گفت: عموم مردم از طریق اپلیکیشن صدا و سیمای فارس به صورت مستقیم با این مرکز در ارتباط باشند و برای دریافت اپلیکیشن عدد یک را به سرشماره 30007115 ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز پویش سفره‌های هفت سین را خواهیم داشت، گفت: همزمان با ارسال عکس سفره‌های هفت سین، عکس‌های ارسالی از طریق شبکه اجتماعی فارس نمایش داده می‌شود.

خورشید سوار از تشکیل پویش نه به چهارشنبه سوری خبر داد و افزود: 15 کلیپ آموزشی به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی در چهارشنبه سوری تهیه شده که در فضای مجازی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس همچنین از تهیه 20 مستند با حجم کم و 300 پوستر و اینفوگرافیک ویژه انتشار در فضای مجازی خبر داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، صدا و سیما
نظرات بینندگان