کد خبر: ۱۲۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

بهبود وضعیت معابر شیراز برای نوروز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت:شهرداری برای بهبود آسفالت معابر مرکزی و ورودی‌های شهر، تا قبل از ایام نوروز تلاشی برنامه‌ریزی شده‌ای را معطوف کرده است.
به گزارش شیرازه، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: با برنامه ریزی انجام شده شهروندان تا ایام نوروز و روز شیراز در اردیبهشت، شاهد بهبود آسفالت معابر مرکزی و ورودی های شهر خواهند بود.

حسین آرگیو با اشاره به اینکه شهرداری برای بهبود آسفالت معابر مرکزی و ورودی‌های شهر، تا قبل از ایام نوروز تلاشی برنامه‌ریزی شده‌ای را معطوف کرده است، گفت: بهبود وضعیت معابر به روش‌های مختلفی اجرایی می‌شود.

او گفت: بهسازی یک معبر شامل ساماندهی سواره رو، پیاده رو، ترمیم و نصب تک لبه‌ها، لوله گذاری آب‌های سطحی، ساماندهی جوی‌های آب و سایر اقدامات است.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری برای بهبود شرایط معبر، گفت: استعلام از این دستگاه‌ها باید باعث شود که یک معبر پس از روکش آسفالت حداقل چهار سال نیاز به بهسازی و ترمیم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای اجتناب ناپذیر توسط دستگاه‌های اجرایی، بعضا در ایام مختلف سال شاهد حفاری و اقدامات عمرانی در معابر اعم از پیاده یا سواره‌رو هستیم، گفت: براساس قانون پیمانکاران مربوطه باید ترمیم محل را با هماهنگی شهرداری و به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

آرگیو ضعف برخی پیمانکاران در اجرای بخش ترمیم معابر را یکی از ایرادهای موجود دانست و گفت: دود این ضعف به چشم شهر و شهروند رفته و انگشت اتهام تمام مشکلات به سمت شهرداری نشانه می‌رود و از طرفی در دراز مدت شهرداری مجبور خواهد بود که مدام آسفالت روی آسفالت بریزد و علاوه بر تحمیل هزینه به شهروندان، تبعاتی را نیز متحمل شود.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اجرای آسفالت در پروژه‌های پل سازی تازه افتتاح شده شهرداری، گفت: روکش آسفالت در خیابان ‌ هایی مانند برق، ذوالانوار، زند، زینبیه، محدوده‌ی دروازه قرآن، بزرگراه خلیج فارس و سایر نقاط انجام شده و اقداماتی نظیر روکش آسفالت، تراش، ترمیم، درزگیری و ... در مناطق یازده‌گانه شیراز ادامه می یابد.

 آرگیو با رد این موضوع که شهرداری تنها در روزهای منتهی به نوروز اقدام به آسفالت معابر می کند، گفت: به جز آسفالت پروژه‌های بزرگ، شاهد آسفالت معابر در تمامی ایام سال هستیم اما امسال که خوشبختانه سالی پر بارش داشتیم، کار به روزهای پایانی سال موکول شد.

وی گفت: شهردار محترم تاکیدات فراوانی در خصوص اصلاح و بهبود شرایط معابر داشته‌اند اما علی‌رغم افزایش چند برابری قیمت قیر و مشکلاتی برای تامین آن به دلیل عرضه نشدن این کالا از سوی پالایشگاه‌ها، با برنامه‌ریزی امکانی برای بهبود وضعیت آسفالت معابر فراهم شده است.

آرگیو افزود: با بهره‌گیری از توان سازمان عمران شهرداری و برخی پیمانکاران بخش خصوصی بزودی شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین از تلاش برای کوچک کردن محدوده کارگاه پروژه‌های عمرانی و بهسازی محیط پیرامونی این کارگاه‌ها، در استقبال از نوروز خبر داد و گفت: البته تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی صحیح، کمترین میزان تعطیلی را در پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.
نظرات بینندگان