کد خبر: ۱۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
شهردار شیراز:

خط دو قطار شهری شیراز تا سه سال آینده به بهره‌ برداری می رسد

شهردار شیراز در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه خط دو قطار شهری گفت: تلاش داریم این خط ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه و شروع فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط 2 قطار شهری که با حضور اعضای شورای شهر، مهندسین و مشاور پروژه برگزار شد، اعلام کرد: مجموعه شهرداری و شورای پنجم تلاش دارد در صورت مساعد بودن وضعیت اقتصادی کشور خط 2 قطار شهری شیراز را طی سه سال آینده به بهره‌برداری برساند.

حیدر اسکندرپور بر ضرورت برنامه‌ریزی فشرده برای بهره‌برداری از خط 2 قطار شهری تأکید کرد و افزود: اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه متروی امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی می‌توان بهره‌برداری و تکمیل پروژه‌های عظیم شهری را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی مدیران سازمان حمل‌ونقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه  خط 2 قطار شهری را به کمتر از زمان برنامه‌ریزی شده کاهش دهند.

اسکندر پور با بیان اینکه تکمیل خط یک قطار شهری 17 سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطار شهری شیراز به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

همچنین در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه خط 2 قطار شهری رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خط 2 مترو، خطی شمالی – جنوبی است که نقش مهمی در کنترل و کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت و علاوه بر تسریع در جابجایی شهروندان، زمینه استفاده ساکنین روستاهای جنوبی شیراز را از مترو و افزایش عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

نواب قائدی از حمایت کامل شورای پنجم نسبت به توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی شیراز خبر داد و افزود: مشکلات اقتصادی خللی در روند تکمیل خط 2 قطار شهری شیراز ایجاد نکرده و این نشان می‌دهد که توسعه حمل‌ونقل عمومی از رویکردهای اصلی و با اهمیت مجموعه مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه امروزه توسعه حمل‌ونقل عمومی از ضروریات کلان‌شهرها است، اضافه کرد: کارایی خطوط مترو با تکمیل خط یک و بهره‌برداری از خط دو ارتقا می‌یابد.

بر اساس این گزارش خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. بر اساس این گزارش، حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی  تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد. تاکنون 7 هزار و 300 متر از خط دو از میان‌رود تا ایستگاه رحمت به‌صورت مکانیزه حفاری شده است و 3 هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باید حفاری شود. ایستگاه میدان امام حسین (ع) محل تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است که در دهه فجر سال جاری ایستگاه خط یک آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت. هم‌اکنون هزینه هر متر طول حفاری مکانیزه تونل‌های قطار شهری مبلغی بالغ‌بر 35 میلیون تومان است.
نظرات بینندگان