کد خبر: ۱۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
رئیس هیأت ورزش های همگانی فارس:

۳۱ درصد مردم فارس در ورزش های همگانی شرکت می کنند/ ورزش های همگانی در ایام نوروز تعطیل نمی شوند

رئیس هیأت ورزش های همگانی استان فارس گفت: هیأت ورزش های همگانی فارس در صدر قرار دارد و ۳۱ درصد از مردم در سطح کشور و استان همراه با ورزش های همگانی هستند.
به گزارش شیرازه، رئیس هیأت ورزش های همگانی استان فارس ظهر سه شنبه (بیست و یکم اسفندماه) با بیان اینکه هنوز در بین مردم شاهد بی تحرکی و کم تحرکی هستیم،‌ گفت: هیأت ورزش های همگانی همواره در تلاش است تا عموم مردم در ورزش های همگانی شرکت کنند.

سیروس پاک فطرت با اظهار اینکه هیأت ورزش های همگانی فارس در صدر قرار دارد و ۳۱ درصد از مردم در سطح کشور و استان همراه با ورزش های همگانی هستند، خاطرنشان کرد: دوازدهم بهمن ماه بزرگترین پیاده روی همگانی با حضور ۵۰ هزار نفر در شهرستان مرودشت برگزار شد که استاندار فارس به این دلیل ما را به صورت کتبی مورد تقدیر قرار داد.

وی با اعلام اینکه هر کدام از شهرستان های فارس اقدام به برگزاری برنامه های همگانی ورزشی کنند امکان پخش آن از شبکه استانی را فراهم خواهیم کرد، افزود: اینگونه برنامه ها فرصت مناسبی جهت نشان دادن ظرفیت ها و اماکن گردشگری به مردم است.

رئیس هیأت ورزش های همگانی فارس بیان کرد: هیأت ورزش های همگانی فارس از ابتدای سال تاکنون۶۵ برنامه ورزشی صدا و سیمای فارس نیز توسط مربیان هیأت و هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان برگزار شده است.

پاک فطرت هدف هیأت ورزش های همگانی را ارتقاء سلامت، نشاط و شادابی مردم عنوان کرد و گفت: ورزش های همگانی در ۴۰ ایستگاه سلامت (در پارک های سطح شیراز) به صورت صبحگاهی و عصرگاهی در روزهای زوج و فرد برگزار می شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری دوجلسه شورای عالی ورزش های همگانی با استاندار سابق و فعلی طی سال جاری، اعلام کرد: در تلاشیم که این جلسه هر شش ماه یکبار برگزار شود.

رئیس هیأت ورزش های همگانی فارس اعزام تیم ها به مسابقات کشوری، ۱۱۰ دوره آموزشی و کارگاهی، ۴۳ گردهمایی و سمینار، ۴۰ جشنواره ورزش همگانی، ۷۳۰ برنامه همگانی کوهپیمایی و دوچرخه سواری را از جمله برنامه های برگزار شده در سال ۹۷ عنوان کرد و از اعزام ۲۱ تیم به مسابقه های کشوری و کسب مفام های قهرمانی خبر داد.

پاک فطرت بیان کرد: برگزاری جلسات سند تحول، تعالی و آینده نگر یکی از برنامه های مهم این هیأت بود؛ فدراسیون هیأت ورزش‌های همگانی 14 طرح با اولویت را در این سند اعلام کرد که 9 طرح آن اجرا و مابقی نیز در آينده اجرا خواهد شد.

وی افزود: ورزش همگانی در ایام تعطیلات نوروز تعطیل نمی‌شود و این ورزش ها از پنجم فروردین تا آخر تعطیلات نوروزی در برخی از پارک های شیراز که اسکان مسافران نوروزی هستند برگزار می شود؛ باغ جنت، پارک های آزادی، بعثت، پیاده راه سلامت از جمله مکان هایی هستند که ورزش های عممی به صورت صبحگاهی و عصرگاهی برگزار خواهند شد.

رئیس هیأت ورزش های همگانی فارس با بیان اینکه در سال آینده 5 تا 10 درصد به فعالیت های ما در مجموعه هیأت ورزش های همگانی اضافه خواهد شد، اذعان داشت: فعالیت ما های ورزشی در تمامی مناطق یازده گانه شیراز برگزار می شوند.

پاک فطرت بیان کرد: در مناطق محروم شیراز با محوریت دهیاران برنامه پیاده‌ روی برگزار خواهیم کرد و در هر بخش و منطقه محرومی که رشته‌ های همگانی ما را بخواهند مربی برایشان می‌ فرستیم.

وی افزود: در شهرستان‌ ها فضاهای باز عمومی مثل پارک‌ ها یا فضاهای رو بسته مثل سالن‌ های ورزشی به ورزش‌ های همگانی اختصاص یافته است.

رئیس هیأت ورزش های همگانی فارس گفت: مسئولیت تجهیزات نصب شده در پارک‌ ها با هیأت ورزش‌ های همگانی نیست هر چند که ما مسئولیت سخت‌ افزاری و اعتباری در خصوص این موضوع نداریم اما پیگیر هستیم تا این وسایل اصلاح یا جمع‌ آوری شوند.
نظرات بینندگان