کد خبر: ۱۲۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

راه‌اندازی کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در شیراز

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز اعلام کرد که کمپینی با عنوان « نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» با هدف پیشگیری از انجام اقدامات مخاطره آمیز در چهارشنبه آخر سال راه‌اندازی شده است.
به گزارش شیرازه، علیرضا عدلو  مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: علی‌رغم آمادگی کامل سازمان آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های امدادی، ممانعت از بروز اقدامات مخاطره آمیز در چهارشنبه آخر سال، تنها با همراهی مردم امکانپذیر است.

عدلو با گرامیداشت یاد آتش‌نشانان شهید حوادث مختلف خصوصا حادثه پلاسکو در تهران و برمشور در شیراز، گفت: در گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان و قدردانی از فداکاری تمام آتش‌نشانان، می‌توان در چهارشنبه سوری، مواد محترقه را تحریم کرد و به چهارشنبه سوری خطرناک، نه گفت.

وی تاکید کرد: آتش چهارشنبه سوری نمادی از مبارزه با ناپاکی‌ها بوده و مردم با پریدن از روی آتش در این آیین ملی، روح خود را پُر از شادی و نشاط و بخشش می‌کردند و کینه و دشمنی و ناپاکی‌ها را در شعله های آتش می‌سوزاندند.

عدلو گفت: با تغییر تدریجی زندگی بشر از سنتی به صنعتی، آداب و رسوم نیز دستخوش تغییراتی شده است و جشن های سنتی و باستانی با ایده های امروزی در آمیخته و رنگ و بوی مدرن به خود گرفته است، جشن چهارشنبه سوری نیز از این قاعده مستثنا نیست، در چهارشنبه سوری های مدرن امروزی صداهای بلند و انفجارها جای هیزم های خشک درختان را گرفته است و انفجار ترقه ها در روزهای پایانی سال صحنه های ناخوشایند و دل خراشی را به وجود می آورد به گونه‌ای که شادی و نشاط این آیین را به سوختگی شدید، نقض عضو و یا حتی مرگ تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال این کمپپن با همکاری روابط عمومی‌ سازمان‌های آتش‌نشانی کشور راه‌اندازی شده است، گفت: سال گذشته این کمپین در شیراز راه اندازی و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

عدلو ابراز امیدواری کرد که امسال نیز راه‌اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک، فراگیرتر از سال گذشته در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان