کد خبر: ۱۲۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز نمازگزاران را به مطالعه یازده دوگانه در بیانات اخیر رهبری دعوت کرد؛

تحلیل جدیدی از سبک رفتار اسلامی در تمامی عرصه ها توسط رهبر انقلاب/ تاکید بر فراهم شدن دسترسی راحت به حرم شاهچراغ برای نمازگزاران و زائران

نماینده ولی فقیه در فارس به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در جمع اعضای خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری نگاه جدیدی به انقلابی بودن را مطرح کردند و تحلیل جدیدی از سبک رفتار اسلامی در عرصه سیاست و اجتماع عنوان کردند که در نوع خود بی بدیل و بی نظیر بود.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام بیست و چهارم اسفندماه خطبه نماز جمعه شیراز را با دعوت خود و نمازگزاران به رهایت تقوا، عدل و خداترسی آغاز کرد و معنویت و اخلاق گفت: در هستی شناسی باید جهان را باید با چشمی ببینیم که امیرالمومنین دید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که هستی را دقیق تر از امام علی (ع) دیده است، اظهار داشت: در انسان شناسی باید خط و مسیری که قرآن و امیر مومنان گفته رفتار و حرکت کنیم.

وی افزود: هر کسی باید خودش به معارف، اخلاق و معنویت پای بند باشد؛ صراط مستقیم مشخص و باز است، ما همه باید سیر و سلوک داشته باشیم تا به انتهای خوبی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به دسترسی سخت نمازگذاران و زائران به حرم مطهر شاعچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: مسئولان بیایند نگاه کنند تا ببینند مردم زمان زیادی را صرف رسیدن به حرم می کنند تا نماز بخوانند و فاصله ای که باید برای رسیدن به حرم را پیاده طی کنند حدود دو کیلومتر است لذا لازم است هر چه سریعتر این مشکل حل شود و تدبیری برای آن اندیشیده شود.

دژکام با بیان اینکه در ایام ارزشمند ماه رجب قرار داریم که موالید گرامی متعددی در این ماه قرار دارد، اظهار داشت: ولادت چهار تن از امامان گرانقدرمان (امام محمدباقر، امام محمدتقی، امام علی النقی و در رأس آنها امام علی علیهم السلام) در این ماه قرار دارد که این ایام مبارک را تبریک عرض می کنم و امیدوارم که از شیعیان واقعی امیرالمومنین باشیم.

وی به ایام نوروز و آغاز سال ۹۸ هجری شمسی از هفته آینده اشاره کرد و ضمن تبریک سال جدید به نمازگزاران و عموم مردم، سالی پر از خیر، برکت و خوبی را از خداوند منان برای تمامی مومنین و مسلمانان جهان خواستار شد.

امام جمعه شیراز به تقارن ماه رجب و ایام البیض با آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: هفته آینده به مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف اختصاص دارد که ان شاءالله کسانی که توفیق شرکت در این مراسم را دارند دیگر مردمان را از دعای خیر فراموش نکنند.

دژکام همچنین به حمله تروریستی به دو مسجد نور و لینوود در نیوزیلند اشاره کرد که در این حادثه حدود ۵۰ نفر از مسلمانان کشته شدند و از خداوند طلب تعجیل در ظهور منجی بشریت حضرت مهدی (عج) برای خاتمه یافتن مشکلات بشریت و مسلمانان کرد.

وی در ادامه به سالگرد رحلت عالم عالیقدر آیت الله سیدنورالدین هاشمی اشاره کرد و اظهار داشت: این شخصیت بزرگ ویژگی برجسته ای داشت و آن خواستن دین در تمامی ابعاد بود؛ می توانیم از آن چهره نورانی و جهت گیری های ایشان درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: عده ای دین را محدود به اعمال عبادی کرده اند اما این شخصیت برجسته دین را در تمامی عرصه های سیاست، اقتصاد، اجتماع، معنویت و غیره می خواست و دنبال می کرد.

دژکام در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی درخصوص درگذشت حاج اکبر شریعت گفت و اظهار داشت: این مرد یک کار برای امام حسین و کربلا کرد که همان کار تا زمان مرگ همراه او بود و یاری اش کرد.

وی با اعلام اینکه از درگذشت این شخصیت می خواهم نتیجه ای بگیرم که هر فردی یک وظیفه ای بر عهده دارد و اگر آن وظیفه را به خوبی و آنگونه که مورد رضایت خداوند متعال است انجام بدهد خداوند نیز تا ابد آن کار را نگاه می دارد، تصریح کرد: کار را باید درست انجام داد؛ درست انجام دادن کار یعنی اینکه بدانیم ولی زمان از ما چه می خواهد و همراه و همگام با ولی و رهبر خود باشیم نه یک قدم جلوتر و نه عقب تر.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از ولی کار را خراب می کند، بیان کرد: در زمان امام حسن مجتبی (ع) افرادی بودند که انقلابی تر از خود امام برخورد می کردند و می گفتند باید بجنگیم درحالیکه امام معتقد بودند زمان جنگ نیست که البته این ها کارشان خراب شد.

دژکام به ولایتمداری شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: باید به وظیفه مان عمل کنیم و نگذاریم حرف ولی مان بر روی زمین بماند؛ پیروزی بر عهده ما نیست و خدا پیروزی را می دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس در انتهای خطبه نماز جمعه شیراز به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در جمع اعضای خبرگان رهبری اشاره کرد و تاکید داشت: رهبری نگاه جدیدی به انقلابی بودن را مطرح کردند و تحلیل جدیدی از سبک رفتار اسلامی در عرصه سیاست و اجتماع عنوان کردند که در نوع خود بی بدیل و بی نظیر بود.

وی با اعلام اینکه ایشان یازده دوگانه را مطرح کردند که به فرموده خودشان پاسخ این ها در قرآن وجود دارد، افزود: نوع بیان رهبری درخصوص این دوگانه هایی که در قرآن وجود دارد دارای نوآوری های این مرد بزرگ بود که بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه شیراز در انتها، نمازگزاران را به مطالعه این یازده دوگانه در بیانات رهبری دعوت کرد.
نظرات بینندگان