کد خبر: ۱۲۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
رئیس پلیس استان فارس گفت:

کاهش ۶۲ درصدی کشفیات مواد محترقه در سال جاری

رئیس پلیس استان فارس با بیان اینکه رفتار عمومی در چهارشنبه سوری بهتر شده و مردم بیش از گذشته به دنبال خود کنترلی در دوری از مواد محترقه هستند، گفت: کشفیات مواد محترقه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۲ درصدی کاهش داشته است.
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس استان فارس بیست و ششم اسفندماه در جمع خبرنگاران به بیان نکاتی درخصوص چهارشنبه آخر سال و آمادگی برای نوروز پرداخت و گفت: پلیس نه تنها مخالف شادی و و نشاط مردم نیست بلکه همواره در برهه های مختلف در کنار مردم قرار گرفته تا امنیت آنها را برقرار کند.

سردار احمدعلی گودرزی با اظهار اینکه رفتار عمومی در چهارشنبه سوری بهتر شده و مردم بیش از گذشته به دنبال خود کنترلی در دوری از مواد محترقه هستند، از کاهش ۶۲ درصدی کشفیات مواد محترقه در سال جاری خبر داد.

وی افزود: تلاش پلیس برای برقراری امنیت در جامعه منافاتی با برخورد قاطع با هنجارشکنان ندارد و نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند در اجتماع کارهای خطرناکی انجام بدهند، به اموال عمومی خسارت وارد کنند برخورد جدی انجام خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۷۱ نفر به علت حمل و توزیع مواد محترقه خبر داد که این افراد تا پانزدهم فروردین ماه در اختیار پلیس قرار دارند و بیان کرد: تقریبا ۷۰۰ هزار نوع مواد آتش زا و پرخطر کشف شده که کشف اینگونه موادها به نسبت سال گذشته ۹۹ درصد کاهش یافته است.

گودرزی درخصوص تبلیغ مواد محترقه در فضای مجازی، تصریح کرد: تمامی رفتارهای هنجار شکنانه در فضای مجازی توسط پلیس فتا کنترل می شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به ترخیص خودروهای توقیف شده اشاره کرد و گفت: خودروهايی كه فقط به دليل تخلفات راهنمايی و رانندگی توسط پليس توقيف شده است به صورت ويژه تا تاريخ بیست و هشتم اسفند ترخيص خواهند شد.

رئیس پلیس استان فارس بیان کرد: خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند از بیست و هشتم اسفند تا شانزدهم فروردین توقیف نمی شوند.

گودرزی در ادامه به موفقیت های نیروی انتظامی استان فارس در سال جاری پرداخت و گفت: کشف 43 تن انواع مواد مخدر با افزايش 6 درصدي، كسب مقام اول كشور در كاهش تلفات حوادث رانندگي و كاهش 160 نفري قربانیان این حوادث، افزايش 51 درصدي كشفيات كالاي قاچاق، كاهش 44 درصدي سرقت‌ هاي مسلحانه، كاهش 60 درصدي سرقت طلافروشی ها و كاهش 9 درصدي متوفيان حوادث رانندگی از موفقیت های ولیس در فارس بود.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین با اعلام شعار پلیس در نوروز ۹۸ (نشاط بهاری؛ نظم و قانون مداری)، از استقرار 135 ایستگاه نوروزی پلیس در فارس خبر داد و بیان کرد: بيش از 15 هزار نيرو اعم از انتظامی، نيروهاي كمكی، پليس افتخاری، نگهبانان محله و همياران ترافيک وظيفه برقراري امنيت را در استان بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: بيش از 2 هزار و 500 گشت پليس در سطح استان و ایستگاه های نشاط و شادی نیز در جاده ها راه اندازی شده است که البته بحث ارائه خدمات مشاوره و مددكاری رايگان به مسافران نوروزی را نیز در دستور کار داریم.

گودرزی به راه اندازی دوربین های کنترلی در تمامی نقاط استان از فروشگاه ها گرفته تا نقاط تردد و حتی بین راه ها اشاره کرد و اذعان داشت: پلیس برای برقراری امنیت مردم گشت های خود را افزایش داده است.

رئیس پلیس فارس همچنین بیان کرد: افرادی که به کاهش تصادفات رانندگی کمک کرده اند جایزه نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را دریافت خواهند کرد.

وی به دستگیری و بازداشت رانندگان پرخطر نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که با سرعت غیرمجاز و رانندگی پرخطر جان مردم را به خطر می اندازند با برخورد جدی و قاطع پلیس مواجه خواهند شد.
نظرات بینندگان