کد خبر: ۱۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

تشکیل ستاد سلامت نوروزی در فارس/ استقرار پزشک متخصص در شهرستان های استان/افزایش 2 درصدی ماموریت های اورژانس فارس در سال 97

رئیس اورژانس استان فارس گفت: خدمت رسانی در ایام عید بگونه ای خواهد بود که هیچ از شهرستان های استان از پزشکان متخصص خالی نخواهد شد.
به گزارش شیرازه، دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی در یک نشست خبری درخصوص عملکرد این ستاد گفت: ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سه ماه پیش برنامه ریزی در حوزه کلان و شهرستان ها شروع شده که هدف آن ارائه خدمات حوزه سلامت در ایام عید به مردم بوده است.

دکتر محمد جواد مرادیان درمورد جنبه های خدماتی با اشاره به حوزه نظارت و پیشگیری متذکر شد: در بحث نظارت و پیشگیری و بهداشت در اسفندماه در بخش های مختلف تشدید پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش درمان برنامه ریزی ها بگونه ای بوده که مشکلات و مسائل در قسمت های مختلف طی بازدیدهای نظارتی، نقایص به منظور رفع آن ها به رؤسا و مسئولان ارائه شود.

رئیس اورژانس استان فارس مهم ترین نگرانی خود را اشکال در خدمات درمانی عنوان کرد و افزود: خدمت رسانی در ایام عید بگونه ای خواهد بود که هیچ از شهرستان های استان از پزشکان متخصص خالی نخواهد شد.

وی همچنین متذکر شد: همه 8 هزار و 58 تخت درمانی ابلاغ شده در سراسر استان فارس آمادگی ارائه خدمات را در ایام عید داشته و هیچ تختی بدون اطلاع و هماهنگی تعطیل نخواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص پایگاه های اورژانس آماده باش در ایام عید نوروز 98 اذعان کرد: 181 پایگاه اورژانس به صورت آماده باش کامل و 20 ایستگاه سلامت در مبادی شهرهای بزرگ خدماتی همچون فوریت های پزشکی, خدمات مشاوره ای و سلامت به مردم و مسافران ارائه می دهند.

وی افزود: با توجه به بزرگی و مساحت استان فارس سه فروند بالگرد جهت خدمت رسانی تحت مدیریت اورژانس استان می باشد که در مواقع نیاز از بالگرد هلال احمر نیز می توانیم استفاده نماییم تا بحث انتقال بیماران راحت تر شود.

رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اول و یازده فروردین اوج ترافیک مسافرت های نوروزی بوده و بیشترین آمار تصادفات و مصدومان را دارد, خاطر نشان کرد: با مشارکت پلیس راهور و ناجا در تلاش هستیم تا میزان تصادفات و مصدومان را با روش هایی همچون هشدارها و تبلیغات در محیط های مختلف کاهش دهیم.

وی در ادامه سخنانش به ارائه آمار پرداخت و تثریح کرد: در یازده ماهه نخست سال 97 حدود 598هزار و 544 تماس با اورژانس 115 داشته ایم که نسبت به یازده ماه سال گذشته شاهد افزایش 6 درصدی می باشیم.

دکتر مرادیان همچنین گفت: نتیجه تماس های حاصل شده با اورژانس فارس در یازده ماهه نخست، انجام 212 هزار و 508 مأموریت بوده که نسبت به سال گذشته با رشد 2 درصدی روبرو هستیم.

وی درخصوص مصدومان ترافیکی اظهار داشت: تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در یازدهه نخست سال 97 حدود 52 هزار و 503 نفر بوده تنها نسبت به سال گذشته رشد 2 درصدی داشته و حضور اورژانس بر بالین فوتی های حوادث ترافیکی 566 نفر بوده که نسبت به سال گذشته با کاهش 6 درصدی مواجه هستیم.

رئیس اورژانس استان فارس سپس به حوادث 4شنبه سوری پرداخت و عنوان کرد: در طی ده روز گذشته 11 مصدوم داشته ایم که تنها 2 نفر از آن ها بستری شده اند.

در این نشست خبری، محمدرضا کریمی، معاون فنی معاونت بهداست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به منظور تداوم ارائه خدمات برنامه ریزی برای 221 مرکز جامع خدمات سلامت در شهر و روستا انجام شده که به صورت سرپایی خدمات رسانی به مردم و مسافران خواهند کرد.

وی همچنین متذکر شد: در ایام نوروز 98 در استان 13 مرکز عربالگری نوزاد، در هر شهر حداقل هر روز یک مرکز واکسیناسیون کودکان، مراکز خدمات پیشگیری از هاری و بیماری های واگیر به صورت 24 ساعته فعال خواهند بود.
نظرات بینندگان