کد خبر: ۱۲۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

راه اندازی اتوبوس و تاکسی های گردشگری در ایام نوروز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اتویوس های گردشگری در ایام نوروز مسافران را بصورت رایگان از کمپ های اسکان به مراکز زیارتی و گردشگری منتقل می کنند.
به گزارش شیرازه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در آخرین نشست خبری سال ۹۷ خود به تشریح برنامه های نوروزی پرداخت و درخصوص تورهای گردشگری گفت: ۶ دستگاه اتوبوس برای این موضوع در نظر گرفته شده که مسافران را بصورت رایگان از کمپ های اسکان از جمله باغ جنت، بوستان نماز و زیباشهر به مراکز زیارتی و گردشگری از جمله حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مجموعه زندیه، باغ ارم، دروازه قرآن، حافظیه و آرامگاه سعدی و برعکس منتقل می کنند.

مجتبی زوربخش با بیان اینکه مدت زمان هر تور گردشگری ۴ ساعت خواهد بود، از راه اندازی تاکسی های گردشگری در ایام تعطیلات خبر داد.

وی اظهار اشت: در مقابل اماکن مذهبی و گردشگری مثل آرامگاه سعدی، باغ ارم، مجموعه زندیه، دروازه قرآن، باغ جنت، باغ عفیف‌ آباد و کمپ زیباشهر کیوسک اطلاع‌ رسانی نیز مستقر خواهد شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام اینکه ۱۷ خودرو گشت سیار با عنوان (از من بپرس) در ایام نوروز فعال هستند و بسته‌های راهنمایی نیز بین مسافران توزیع خواهد شد، اذعان داشت: پارکینگ‌ های موقت و دائم با ظرفیت ۲۲ هزار خودرو در ایام نوروز فعال خواهند بود که البته این تعداد جوابگوی حجم خودرو در هسته مرکزی شهر نیست.

زوربخش رنگ‌ آمیزی ۷۵۰ سرپناه ایستگاه اتوبوس، نظافت اتوبوس‌ های درون‌ شهری، آماده‌ سازی پایانه‌ های اتوبوس درون‌ شهری و برون‌ شهری، خط‌ کشی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی، اجرای تئاتر خیابانی با محتوای فرهنگ ترافیک مقابل آرامگاه حافظ و ارگ کریمخانی همچنین برگزاری مراسم عید نوروز و غیره را از جمله اقدامات معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ویژه ایام نوروز عنوان کرد.

وی افزود: مراکز معاینه فنی خودرو از ۱۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی به جز یکم و سیزدهم فروردین فعال هستند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: ۱۲ کمپین آموزشی با موضوعات کنترل سرعت، عدم استفاده از موبایل حین رانندگی، ترویج فرهنگ دوچرخه‌ سواری و غیره از ۲۶ اسفند راه‌ اندازی و تا ۱۱ فروردین ادامه فعالیت می‌ دهند.

وی ادامه داد: به ‌طور روزانه وضعیت ترافیک معابر از طریق صدا و سیما فارس اعلام خواهد شد و سیستم‌ های تردد شمار نیز در پنج ورودی شیراز نصب شده است.

زوربخش همچنین اعلام کرد: شهروندان می‌توانند انتقادات، شکایات و پیشنهاد‌های خود را با شماره ۳۲۹۱۰ و ۱۳۷ در میان بگذارند.
نظرات بینندگان