کد خبر: ۱۲۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
فرماندار شيراز عنوان کرد:

تلاش برای ایجاد چهارشنبه‌سوری شاد و امن/ شیراز آماده استقبال مناسب از میهمانان نوروزی است

امیری با اعلام آمادگی برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی گفت: چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه است که متاسفانه به واسطه برخی رفتارها به یک معضل تبدیل شده بود و در سال‌های اخیر روند اصلاح را طی کرده است.

تلاش برای ایجاد چهارشنبه‌سوری شاد و امن/ شیراز آماده استقبال مناسب از میهمانان نوروزی استبه گزارش شیرازه، محمدرضا امیری عصر دوشنبه ٢٧ اسفند در اولین كنفرانس خبري خود، با بیان اینکه تمهیداتی انجام شده است که مردم چهارشنبه سوری شاد و دور از حوادث تلخ داشته باشند، گفت: چهارشنبه‌سوری یک واقعیت و سنت دیرینه در جامعه ما محسوب می‌شود و همه مسئولین آیین‌های زیبا و نیکوی کشور را به رسمیت می‌شناسند و در راستای پاسداشت این سنت‌های نیکو همواره در کنار مردم بوده‌اند.

او با اعتقاد به اینکه تمدن قوی ایران و اسلام هر دو موجب رشد و توسعه است، تاکید کرد که برگزاری هر سنتی به روش اصیل آن مورد تایید است و این آتش به معنای میل به کمال است.

فرماندار شیراز با تصریح اینکه هیچ تقابلی بین مسئولان و مردم در خصوص این آئین وجود ندارد، گفت: همه مسئولان به دیدگاه‌ها و مطالبات و خواسته‌های مردم احترام گذاشته و می‌گذارند اما باید قبول کرد که برخی رفتارها و روش‌های نادرست که وارد این سنت شده بود، حوادثی را رقم زد که در مواردی چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شد.

او تاکید کرد که آنچه مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از امنیتی، انتظامی، امدادی و اورژانسی و اجتماعی دنبال می‌کنند، ارتقاء و حفظ امنیت و ایمنی مردم است، گفت: امسال شيراز به ١٥ بلوك تقسیم شده و در هر بلوک نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، امدادی و اورژانسی با هدف خدمت دهی مطلوب‌تر به مردم و ممانعت از بروز موارد معدود نا ایمنی حضور دارند تا مردم با امنیت کامل مراسم مورد نظر خود در شب چهارشنبه آخر سال را برگزار کنند.

اميري در عین حال تاکید کرد که نیروهای مستقر در بلوک‌های تعیین شده، با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه که امکان دارد بر اثر غفلت و نه به عمد از سوی معدود افرادی حادث شود، مواجهه‌ای قانونی داشته باشند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد که حضور نيروهاي دولتي صرفا براي کمک به ايجاد و حفظ آرامش و فضاي مفرح و امن براي شادي مردم است.

او از آمادگی بیمارستان‌های بوعلی، مسلمین، رجایی، نمازی و قطب‌الدین برای حوادث احتمالی خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه کاهش حوادث موثر خواهد بود و کاهش آمار مصدومین در حوادث چهارشنبه سوری نشان دهنده رشد فرهنگی و اعتماد متقابل مردم و مسئولین خواهد بود.

شیراز آماده استقبال مناسب از میهمانان نوروزی است

او با بيان اينكه پایان سال روزهاي پرمشغله‌اي براي دستگاه‌هاي خدمات رسان در حوزه‌هاي مختلف محسوب می‌شود، شهرستان شیراز را آماده پذیرایی مناسب از میهمانان نوروزی ارزیابی و اظهار کرد: کلانشهر شیراز به لحاظ وجود آثار متنوع فرهنگی و تاریخی و با توجه به موقعیت آب و هوایی مناسب مورد توجه توجه گردشگران نوروزی بوده است و هرساله از نظر تعداد ورود مسافر جزو پنج شهر برتر قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه تشكيل ستاد خدمات سفرهاي نوروزي به رياست مسئولين سياسي جزو مصوبات است به برنامه‌ريزي خوب انجام شده براي استقبال از نوروز در ستاد تسهيلات خدمات سفر شهرستان شيراز اشاره و اظهار کرد: سنت نيكوي استقبال از بهار در سال‌هاي اخير مورد توجه بيشتري قرار گرفته و به يك مطالبه عمومي هم تبديل شده است.

اميري اعمال مديريت يكپارچه، برنامه‌ريزي و نظارت براي هماهنگي بين دستگاه‌هاي خدمات رسان را مهمترين هدف از تشكيل ستاد خدمات سفرهاي نوروزي عنوان و خاطرنشان کرد: ٤ جلسه ستاد مركزي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي برگزار شده و کمیته‌های ١٢ گانه‌ای در شهرستان شيراز تشکیل شده که هر کمیته بنا به وظیفه خود تصمیماتی را اتخاذ و اعمال کرده است.

فرماندار شيراز نوروز ٩٧ نسبت به نوروز سال ٩٦ با افزايش ٢٧ درصدي اسكان در شیراز مواجه بودیم، پیش‌بینی کرد که آب و هواي مطبوع، نوسانات ارزي و كاهش سفرهاي خارجي موجب افزايش آمار سفرها و اقامت در شیراز در نوروز ٩٨ خواهد شد.

اميري با بيان اينكه ظرفیت اقامت ٤٤٨ هزار و ١٢٠ نفر اسکان در شبانه روز در همه واحدهای اقامتی شهرستان شیراز پيش‌بيني شده، خاطرنشان كرد: در ايام نوروز ٩ پايگاه هلال احمر، ٤٠ واحد اورژانس پیش بیمارستانی، ٣٤ قاضي كشيك، ٣٢ شوراي حل اختلاف، ٩١ واحد داروخانه، ٤٢ نمايندگي شركت‌هاي بيمه، ٥ واحد راهدارخانه، ٣٠ كيوسك اطلاع رساني و راهنمايي مسافرين، ٨٠ واحد كيوسك اطلاع رساني شهرداري و ٦موزه در اين ايام فعال خواهند بود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه 244 نفر ناظر در ایام عید مشغول فعالیت خواهند بود، گفت: 14ناظر تعزیرات حکومتی، 14 ناظر علوم پزشکی، 132 ناظر اتاق اصناف و سازمان صمت و همچنین 36 تیم نظارت بر موسسات گردشگری در ایام نوروز بر صحت کار اصناف مختلف نظارت خواهند کرد.

امیری با بيان اينكه 250 واحد سفره‌هاي هفت سين در مبادي ورودي شيراز، ميادين و ترمينال‌ها پيش‌بيني شده است، عنوان كرد: در ايام نوروز يك ميليون نسخه اقلام تبليغاتي توزيع می‌شود و بيش از ٥ هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگي برگزار خواهد شد.

فرماندار شيراز همچنين وجود ٢٠ نمايشگاه عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی، ٣٥٠ بازارچه و مكان‌هاي ارزاق عمومي، ٢٠٠ جايگاه سوخت، 79 واحد مجتمع‌های بین راهی و 115مسجد و همچنین مكان‌هاي موقتی براي برپايي نماز را از ديگر تمهيداتي برشمرد كه در ايام نوروز پيش‌بيني شده است .

اميري ادامه داد: سال‌هاي گذشته تلاش شده كه زشتي زدايي از سطح شهر و ساماندهي معتادين متجاهر انجام شود كه در اين راستا طي روزهاي اخير حجم زيادي از متعادين از سطح شهر جمع‌آوري شده است که معتادین ساماندهی شده، تا پایان فروردین ماه اسکان داده خواهند شد تا پس از آن هم در خصوص این معضل چاره‌اندیشی مناسبی انجام شود.

او به مشکل ترافیک شهر شیراز در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعددی با دستگاه‌های انتظامی و خدماتی گرفته شده است اما متأسفانه به دلیل معابر باریک و تعداد بسیار خودرو در شهر شیراز، مشکل ترافیک همچنان وجود دارد.

فرماندار شیراز درخصوص موضوع اخراج کارگران شهرداری صدرا و پیگیری مطالبات آن‌ها نیز تصریح کرد: طبق آخرین پیگیری که داشتیم، شهرداری صدرا تمام مطالبات شرکت پیمانکاری مربوطه را پرداخت کرده است و باید حق و حقوق کارگران از طریق مبادی قانونی و رسمی پیگیری شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان