کد خبر: ۱۲۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
بزرگترین مجموعه فرهنگی تربیتی کشور را بیشتر بشناسیم؛

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی کشور توسط رهپویان وصال+ عکس

رهپویان وصال نه تنها در تربیت نوجوانان و جوانان موفق عمل کرده بلکه با بهره گیری از ظرفیت ارزشمند جوانان به طور جدی در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و حتی اقتصادی ورود کرده و با ایجاد موسسات مختلف فعالیت های خود را بسط داده است.
از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصالبه گزارش شیرازه، مجموعه فرهنگی رهپویان وصال از سال ۷۶ با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید محمدانجوی نژاد با هدف ترویج فرهنگ و شهادت، فعالیت همه جانبه در حوزه فرهنگی و تربیتی و زمینه سازی برای ایجاد دولت امام زمان (عج) در زمان ظهور، آغاز بکار کرده و ظرفیت بزرگی از جوانان را دارد.

این مجموعه تربیتی‌ـفرهنگی دغدغه دیرینه ای در تربیت و آموزش نوجوانان و جوانان داشته به گونه ای که اعضای آن از نوجوانی تا جوانی در این مجموعه رشد پیدا کرده و حتی پس از تشکیل خانواده نیز همچنان حضور پررنگی دارند: این افراد بر اساس توانمندی ها و استعدادهای خود تخصص های مختلفی پیدا کرده اند و هم اکنون از تخصص های خود در راستای گسترش فعالیت های مجموعه استفاده می کنند.

رهپویان وصال نه تنها در تربیت نوجوانان و جوانان موفق عمل کرده بلکه با بهره گیری از ظرفیت ارزشمند جوانان به طور جدی در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و حتی اقتصادی ورود کرده و با ایجاد موسسات مختلف فعالیت های خود را بسط داده است.

بیرون بر وصال، مجموعه ورزشی، مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه، دفتر سیاحتی‌ـزیارتی و خیریه از جمله موسساتی هستند که این مجموعه راه اندازی و برای جمعیت زیادی اشتغال زایی کرده است.

مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم فعالیت می کند و در برهه های مختلف موفقیت های گوناگونی را کسب کرده است، بیرون بر وصال بر اساس اذعان مشتریانی که دارد علاوه بر کیفیت مطلوب در طبخ غذاها قیمت مناسبی دارد که در محیط کم برخورداری از شهر نیز قرار دارد و دسترسی به آن راحت است، مجموعه ورزشی در رشته های مختلف انفرادی و جمعی فعالیت دارد و آموزش رشته ها توسط اساتید مجرب صورت می گیرد، خیریه نیز به دو بخش ( آفرینش لبخند کودک و خیریه رهپویان وصال) تقسیم می شود که هر دو موسسه در بین محرومین و مناطق کم برخوردار کلانشهر شیراز فعال هستند.

موسسه آفرینش لبخند کودک مختص کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و به صورت دائمی برای این کودکان برنامه های متنوع و مفرحی را برگزار می کند و با هماهنگی با خیرین در ایام مختلف از جمله نوروز و شروع سال تحصیلی جدید این کودکان را به خرید می برد تا هر آنچه که دوست دارند را برای خود و خانواده هایشان تهیه کنند.

خیریه دیگری هم زیر نظر رهپویان وصال قرار دارد که موسسه های تابع مختلفی مثل سبزی مارکت و فروشگاه لوازم تحریر و غیره را دارد و زنان بدسرپرست و بی سرپرست در آنجا مشغول به کار هستند.

دفتر سیاحتی زیارتی رهپویان وصال در طول سال اقدام اعزام کاروان های مختلف زیارتی می کند که در سال جاری نیز بزرگترین کاروان های ویزا و اربعین را در کشور داشت.

کانون فرهنگی رهپویان وصال نیز قسمت اصلی این مجموعه است که علاوه بر برگزاری مراسم های هفتگی با عنوان شنبه های پاک، فعالیت های مختلفی را در قالب واحدهای تخصصی از جمله واحد شهدا دارد و اعضای آن به صورت کاملا خودجوش و فی سبیل الله کار می کنند.

یکی از فعالیت های کلان این مجموعه برگزاری مراسم شبهای قدر، ایام محرم و عید فطر است که جمعیت چند هزار نفری از مردم شیراز از این مراسم ها بهره می برند.

و اما بزرگترین اعتکاف جوانان در کشور، از سالهای گذشته تاکنون در کلانشهر شیراز برگزار می شود و جمعیت معتکفین از ۷ هزار نفر شروع می شود و به ۲۰ هزار نفر نیز می رسد.

....مجموعه رهپویان وصال فعالیت های دیگری از جمله محرومیت زدایی و خدمات رسانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، مناطق محروم در شلمچه، حاشیه شیراز و محلات سیل زده شیراز و استان لرستان را در کارنامه خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

عضو موسسه جهادی شهدای رهپویان وصال در گفتگو با شیرازه، به تشریح بخشی از عملکرد این مجموعه در کرمانشاه پرداخت و گفت: کانون رهپویان وصال فعالیت های خود را از روز اول با برپا کردن یک آشپزخانه، طبخ و توزیع روزانه ۷ هزار دست غذای گرم در بین زلزله زدگان آغاز کرد.

جعفر مهبودی با بیان اینکه پس از مدتی در کنار تهیه و توزیع غذای گرم به جمع آوری، ارسال و توزیع کمک های مردمی و کانکس به مناطق زلزله زده شروع کردیم، اظهار داشت: در ادامه فعالیت های خود به فکر ایجاد یک قرارگاه فرهنگی جهت خدمت رسانی به کودکان، نوجوانان و جوانان در این مناطق افتادیم که نهایتا در حیاط مصلای نماز جمعه نکامی را برای فعالیت های مختلفی از جمله مشاوره خانواده، بازی با کودکان و مسائلی که مردم در طول روز به آن احتیاج پیدا می کنند.

وی در ادامه به برگزاری مراسم ختم برای جان باختگان زلزله اشاره کرد و اذعان داشت: در طول روز علاوه بر فعالیت ها و خدمات رسانی های عمومی در بین زلزله زدگان، برنامه های مفرحی برای بچه ها برگزار می کردیم و فعالیت های دیگری در حوزه های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی داشتیم که تمامی گزارش حضور رهپویان وصال در مناطق زلزله زده کرمانشاه را در سایت، کانال تلگرامی و اینستاگرام منتشر کردیم.

این جوان جهادگر بیان کرد: پس از شناسایی محله های کم برخوردار و محروم، قرارگاه فرهنگی که در مصلای نماز جمعه برپا شده بود را به ضعیف ترین محله که آسیب های زیادی در آنجا وجود داشت منتقل کردیم و با ایجاد یک کمپ فعالیت های خود را به مسائل رسانی بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و غیره گسترش دادیم.

عضو موسسه جهادی شهدای رهپویان وصال اظهار داشت: علاوه بر فعالیت های فرهنگی، خدمات پزشکی توسط تیم مستقر در کرمانشاه را به مردم ارائه می دادیم؛ یک تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و مشهد ما را در این امر یاری کردند.

مهبودی با اعلام اینکه تیم پزشکی در تمامی زمینه ها خصوصا بانوان فعال بودند، گفت: بیماری زنان در آن منطقه بسیار زیاد و شایع بود.

وی به برگزاری جشنواره رویش نو با محوریت شعر، داستان نویسی و نقاشی در تمامی مدارس دختران از پایه ابتدایی تا مقطع متوسطه اشاره کرد و اظهار داشت: اختتامیه جشنواره رویش نو را همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) برگزار کردیم و به برگزیدگان این جشنواره یک سفر مشهد اهدا شد.

مهبودی همچنین بیان کرد: برای بچه هایی که به سن تکلیف رسیده بودند جشن تکلیف فرهنگی شامل چادر، کیف، جانماز و غیره به آنها اهدا شد.

عضو موسسه جهادی شهدای رهپویان وصال در ادامه با اعلام اینکه در زمستان که هوا خیلی سرد بود نیز به تهیه و توزیع سیستم گرمایشی برای زلزله زدگان اقدام کردیم، اذعان داشت: در ساخت و ساز و عمران نیز با بچه های هیئتی کافه شهدا همکاری داشتیم و در مسائل مالی به آنها کمک کردیم که نهایتا ۶ ساختمان در یک روستا ساخته شد.

وی همچنین به محرومیت زدایی در حاشیه شیراز و مناطق محروم در شلمچه اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی در طول سال از برنامه های رهپویان است که علاقمندان برای شرکت در این اردوها می توانند وارد سامانه رهپویان وصال شوند و اقدام به نام نویسی کنند.

مهبودی در ادامه سخنان خود به سیل اخیر شیراز اشاره کرد و گفت: مجموعه رهپویان وصال علاوه بر میزبانی از میهمانان نوروزی سیل زده در حسینیه سیدالشهداء، در محله های سیل زده به خدمات رسانی پرداخت و این ارائه خدمات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در روز گذشته کمک های مردمی، گروه های جهادی و وسایل لازم جهت راه اندازی آشپزخانه با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار پخت غذای گرم به مدت ۲۰ روز را به استان لرستان شهرستان پلدختر اعزام کرده ایم.

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصالخبرنگار شیرازه به گفتگو با مدیر مجتمع آموزشی پسرانه رهپویان وصال پرداخته است که در ادامه مشروح این مصاحبه را می توانید بخوانید:
قاسم عسکرنژاد به تشریح عملکرد این مجتمع آموزشی پرداخت و با بیان اینکه مجتمع آموزشی شهدای رهپویان وصال از سال ۸۷ آغاز بکار کرد و تا الان ادامه دارد، گفت: این مجتمع در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم و رشته های نظری فعالیت می کند.

مدیر مجتمع آموزشی پسرانه رهپویان وصال با بیان اینکه مجموعه مدارس شهدای رهپویان وصال غیردولتی است و از هزینه های آن غالبا از محل شهریه دانش آموزان تامین می شود، در پاسخ به اینکه آیا وجه تمایزی بین مجتمع آموزشی رهپویان وصال و دیگر مدارس وجود دارد، اظهار داشت: افرادی که فرزندان خود را در این مجتمع ثبت نام می کنند از خانواده های متعهدی هستند که بیشتر دغدغه دینی دارند و به دنبال یک محیط امن و آرامی برای تحصیل فرزندان خود هستند.

وی افزود: علاوه بر اینکه بحث تربیتی، مذهبی و اخلاقی محور کار در مجموعه رهپویان است، نه تنها از نظر مسائل آموزشی، پژوهشی و حتی ورزشی نسبت به بقیه مدارس عقب تر نیست بلکه از این نظر بیشتر از بقیه مدارس کار می شود.

مدیر مجتمع آموزشی پسرانه رهپویان وصال اذعان داشت: دانش آموزانی که به مدرسه رهپویان می آیند از لحاظ روحیه آمادگی هایی دارند که این فعالیت ها را برای ما راحت تر کرده است.

عسکرنژاد با اعلام اینکه از بدو ورود دانش آموزان در ابتدای سال بحث استعدادیابی را داریم، گفت: برنامه های هدفمند بسیاری با بهره گیری از ظرفیت مربیان جوان و توانمند در قالب باشگاه نوجوانان برگزار می شود.

وی افزود: بجز مراسم شب های شنبه که در حسینیه رهپویان وصال برگزار می شود، شب دیگری با عنوان چهارشنبه های خانواده های رهپویانی با حضور خانواده ها و دانش آموزان را داریم که دانش آموزان این برنامه را خودشان می چرخانند و برنامه های مشخص و متنوعی برای خانواده ها و خود دانش آموزان برگزار می شود.

مدیر مجتمع آموزشی پسرانه رهپویان وصال برنامه ریزی دقیق و منظم برای برگزاری برنامه های متناسب در قالب حلقه های مختلف را رمز موفقیت در این مجتمع دانست و گفت: مخاطبان ما به همراه خانواده هایشان با جان و دل در مراسم ها شرکت می کنند که درواقع یک پروسه تربیتی در آنجا شکل می گیرد.

عسکرنژاد با اشاره به موفقیت های دانش آموزان مجتمع آموزشی تربیتی شهدای رهپویان وصال، اذعان داشت: به لطف خدا رتبه های دو رقمی و سه رقمی را در کنکور و رتبه های خوب و برتر نهایی را در پیشرفت های تحصیلی نیز داشته ایم.

وی همچنین بیان کرد: دانش آموزانی که علاقمند و مستعد یادگیری مسائل پژوهشی در رشته های هوا و فضا، نجوم، الکترونیک و سلول های بنیادین و حتی در رشته های هنری هستند پس از فراگیری رشته های مورد علاقه خود، دست سازه هایی را تولید می کنند که از همه دست سازه ها نمایشگاه برگزار می کنیم تا بچه ها به خودباوری برسند.

مدیر مجتمع آموزشی رهپویان وصال از موفقیت رشته رباتیک سخن گفت و اظهار داشت: دانش آموزان شهدای رهپویان وصال به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات هندوستان شرکت و رتبه های خوبی را کسب کرد.

عسکرنژاد به فعالیت های ورزشی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تاکنون سعی کرده ایم فضای ورزش هایی که با فرهنگ و اخلاق قهرمانی مثل کشتی و ورزش های رزمی سر و کار دارد را برای دانش آموزان فراهم کنیم که در سال گذشته دانش آموزان استقبال بیشتری از کشتی داشتند.

وی افزود: در ورزش های انفرادی علاوه بر ورزش های گروهی شرکت می کنیم و به صورت جدی در این زمینه ها فعالیت می کنیم.

به گزارش شیرازه، رهپویان وصال از فعالیت های رسانه ای نیز بازنمانده و همگام با پیشرفت تکنولوژی در فضای مجازی نیز فعال است و برخی از خبرنگاران استان فارس نیز از اعضای این مجموعه هستند.

در انتهای این گزارش گفتگوی کوتاهی با مسئول رسانه رهپویان وصال را می خوانید؛ 
از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی کشور توسط رهپویان وصال+ عکسامید رجایی در گفتگو با شیرازه، با اشاره به اینکه فعالیت های رسانه ای رهپویان از سال ۸۷ آغاز شده است، بیان کرد: فعالیت رسمی رسانه ای ما در سایت rahpouyan.com شروع شد که علاوه بر اطلاع رسانی و بازنشر سخنرانی ها، مراسم ها و غیره یک تالارگفتمان داشتیم که تبدیل به منبع و مرجع بزرگی برای پاسخگویی به تمامی سوالات مخاطبان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و غیره شده بود به گونه ای که افرادی که کانون رهپویان وصال را نمی شناختند به واسطه جستجوی سوالات خود در اینترنت با این مجموعه آشنا می شدند.

مسئول رسانه رهپویان وصال خاطرنشان کرد: سایت رهپویان وصال در سال های گذشته دو مرتبه در جشنواره سایت های مردمی یا فرهنگی مقام دوم و اول را کسب کرد.

وی افزود: با گسترش و تنوع شبکه های مجازی، اطلاع رسانی و دیگر فعالیت های مجازی مان را بسط دادیم و در تلگرام و اینستاگرام بیش از دیگر فضاها فعالیت کردیم.

مسئول رسانه رهپویان وصال با بیان اینکه بحث رسیدگی به محرومین و انجام فعالیت های مختلف در کرمانشاه و حاشیه شیراز را داریم و در فضاهای خیریه نیز وارد شده ایم، اظهار داشت: از بستر فضای مجازی برای تبلیغات، جذب و جمع آوری کمک های مردمی نیز استفاده می کنیم.

رجایی به رویکرد ظالم ستیزی مجموعه فرهنگی تربیتی رهپویان وصال اشاره کرد و گفت: اگر مطلبی در بحث عدالت خواهی باشد آن را بصورت عمومی بازنشر خواهیم کرد تا به سمع و بصر عمومی کاربران فضای مجازی برسد.

به گزارش شیرازه، برنامه های وسیع فرهنگی که هر کدام به نوعی در بخش خود شاخص هستند به پشتوانه برنامه ریزی منظم و مسنجمی صورت می گیرد که هدایت و مدیریت کلان آنها بر عهده حجت الاسلام انجوی نژاد مدیر مجموعه است.

لازم به ذکر است که نظم و برنامه ریزی، مدیری مدبر، خلاقیت، اعتماد، اعطای مسئولیت و واگذاری مدیریت های مختلف به جوانان، سخنرانی قوی، توجه به خواسته های جوانان و ایجاد طرح رفاقت در بین آنها و برنامه ریزی برای اقشار مختلف، کلیدواژه های مشترکی هستند که برخی از اعضای مجموعه فرهنگی رهپویان وصال در گفتگو با خبرنگار شیرازه به آن اذعان داشتند و این نکات را رمز موفقیت چند ساله این مجموعه عنوان کردند.

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصال

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصال

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصال

از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی/ برگزاری بزرگترین مراسم های فرهنگی، تربیتی و مذهبی در سطح کشور توسط رهپویان وصال


نظرات بینندگان