کد خبر: ۱۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

عهد‌شکنی شهرداری صدرا برای پرداخت معوقات پاکبانان همچنان ادامه دارد/ شهر صدرا، لواسان جنوب کشور شده!

دبیر مجمع آرمان دانشگاه شیراز گفت: حقوق دی ماه پاکبانان شهرداری صدرا ناقص پرداخت شده و حقوق بهمن و سنوات آن‌ها نیز تا ۲۷ اسفند، پرداخت نشد؛ متاسفانه نقض عهد‌ها در شهرداری صدرا کماکان ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، رحیم خدابخشی، دبیر مجمع دانشجویی آرمان (جنبش عدالتخواه) دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به پیگیری وضعیت پاکبان‌های شهر صدرا گفت: بعد از زنجیره انسانی مسالمت آمیزی که توسط دانشجویان تشکل آرمان و دانشجویان بسیجی در حمایت از پاکبانان شهر صدرای شیراز برگزار شد ، قول‌های مساعدی برای پرداخت معوقات پاکبانان داده شد؛ که متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها به صورت کامل اجرایی نشده اند.

خدابخشی مطرح کرد: در هفته‌های اخیر جلسه‌ای با حضور برخی از مسئولان شهر در خصوص پاکبانان برگزار شد که در کمال تعجب هیچ کدام از دانشجویان حاضر در زنجیره انسانی به آن جلسه دعوت نشدند و از تشکل آرمان هم هیچ نماینده‌ای در آنجا حضور نداشته است.

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز تصریح کرد: عباس ملک زاده، شهردار شهر صدرا در مصاحبه ای بیان کرده حقوق دی ماه پاکبان پرداخت شده و حقوق بهمن ماه نیز تا روز بیست و هفتم پرداخت می‌شود.

وی گفت: با این حال در کمال تاسف واقعیت ماجرا این است که حقوق دی ماه به صورت ناقص و بسیار کمتر از مقدر معمول پرداخت شده و طبق پیگیری‌های ما تا دوشنبه شب، ۲۷ اسفند، حقوق بهمن و سنوات پاکبانان نیز اصلا پرداخت نشده و متاسفانه نقض عهد‌ها در شهرداری صدرا کماکان ادامه دارد. از اضافه کاری و عیدی هم متاسفانه هیچ خبری نیست.

خدابخشی بیان کرد: از دیگر تخلفات پیمانکار قبلی و جدید ندادن نسخه قرداد به پاکبان‌هاست؛ حتی طبق گفته بعضی از پاکبان‌ها، آن‌ها قراردادی با پیمانکار جدید امضاء نکرده‌اند، همچنین پیمانکار قبلی در قبال وسایل تحویل داده شده به پاکبان‌ها، از آن‌ها سفته گرفته است.

دبیر مجمع آرمان دانشگاه شیراز اظهار کرد: این مجمع اخیرا طی نامه‌ای خطاب به شهردار صدرا، خواستار شفاف شدن مناقصه‌های عملیات جمع آوری زباله و قرارداد‌های منعقده بین شهرداری و پیمانکار‌ها شده است، چرا که ریشه مشکلات پاکبان‌ها را باید در نحوه برگزاری مناقصه و هم چنین نحوه انعقاد قرارداد و اجرای آن جستجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  شهردار شهر صدرا در جواب نامه تا این لحظه، سیاست سکوت و عدم پاسخگویی را پیش گرفته است که در این صورت باید منتظر قدم بعدی ما باشد.

خدابخشی در پایان اظهار کرد: تخلفات شهرداری صدرا گسترده‌تر از ظلم به پاکبانان است، به زودی گزارش‌هایی از تخلفات صدرا در دیگر زمینه‌ها را منتشر خواهیم کرد. وضعیت پیش آمده در شهر صدرا طوری است که می توان گفت از نظر حجم و نوع تخلفات، شهر صدرا، لواسان جنوب کشور است.
نظرات بینندگان