کد خبر: ۱۲۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸

فارس پنجمین استان پر تردد کشور

استان فارس با تردد ساعتی ۴۶۰ خودرو در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
به گزارش شیرازه، مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: در مجموع تردد‌های جاده‌ای کشور، استان فارس پس از تهران، مازندران و البرز و خراسان رضوی در رتبه پنجم قرار دارد

احمدی افزود: در شبانه روز گذشته در مجموع حدود ۶۴ هزار خودرو وارد استان و حدود ۶۶ هزار خودرو از استان خارج شده است.

وی تصریح کرد: پر تردد‌ترین محور ورودی استان محور شهرضا، آباده و پر تردد‌ترین خروجی محور کازرون- بوشهر است.

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه سه محور پر تردد استان به ترتیب مرودشت- شیراز، شیراز- مرودشت، و کمربندی اکبرآباد شیراز است، اظهارداشت: اوج تردد در ساعت ۱۷ تا ۱۸ ودر محور مرودشت- شیراز صورت پذیرفته و متوسط تردد ساعتی در جاده‌های استان ۴۶۰ خودرو بوده است.

احمدی اعلام کرد: از دروازه‌های شهرشیراز ۱۲۹ هزار خودرو وارد و ۱۳۱ هزار خودرو خارج شده است که پرتردد‌ترین ورودی محور مرودشت، شیراز و پر تردد‌ترین محور خروجی شیراز، مرودشت بوده است.

وی گفت: بر اساس داده‌های دریافتی از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌ها و شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته بیش از ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است، که لازم است هموطنان با آگاهی نسبت به موضوع، در این محدوده احتیاط و دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند.
نظرات بینندگان