کد خبر: ۱۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

رونق اقتصادی با وضعیت کنونی و عملکرد فعلی بانک ها ممکن نیست

حجت الاسلام محمد انجوی امیری امام جمعه موقت شیراز گفت: بایدعدالت در جامعه برقرار و برای ریشه کن شدن مفاسد اقتصادی اقدام شود همانگونه که در زمان حضرت علی (ع) با توجه به مقوله عدالت، اصلاح اقتصادی هم در جامعه رقم خورد.
رونق اقتصادی با وضعیت کنونی و عملکرد فعلی بانک ها ممکن نیست
به گزارش شیرازه، خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: همه دستگاه ها ، بانک ها ، مردم و مسئولان باید شعار رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام محمد انجوی امیری در خطبه های نخستین نماز جمعه شیراز در سال 98 به امنیت اقتصادی و جلوگیری از واردات غیر ضروری به عنوان مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت : شعار امسال نباید در حد شعار باقی بماند زیرا رونق تولید راهگشای مسایل اقتصادی ما و از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت شیراز بر لزوم توجه بانک ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اصلاح اقتصادی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی با وضعیت کنونی و عملکرد فعلی بانک ها ممکن نیست و بانک ها باید بیش از همه در مسایل اقتصادی از فرمایش های رهبری اطاعت کنند.

حجت الاسلام انجوی امیری ادامه داد: باید اقتصاد به سمتی گرایش یابد که کسب و کارهای مولد احیا شود.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب در شعار امسال این بود که باید به زندگی و معیشت مردم رسیدگی شود، رسیدگی به مشکلات مردم باعث افزایش رضایتمندی می شود.

امام جمعه موقت شیراز گفت: همه باید به فرمان های نوروزی رهبر معظم انقلاب گوش دهند، بایدعدالت در جامعه برقرار و برای ریشه کن شدن مفاسد اقتصادی اقدام شود همانگونه که در زمان حضرت علی (ع) با توجه به مقوله عدالت، اصلاح اقتصادی هم در جامعه رقم خورد.

حجت الاسلام انجوی امیری با بیان اینکه تقوا و عدالت در جامعه سهم همگان است گفت: عدالت باید برای همه باشد و مدیران و روحانیون باید توجه ویژه به این مهم داشته باشند.مسئولان و روحانیون در اجرای عدالت باید پیشقدم باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: رونق تولید به معنی فعال تر شدن بازارها و حل مشکلات معیشتی مردم و افزایش اعتبار پول ملی است، برای رهایی از مسایل اقتصادی راهی جز رونق تولید نیست.

حجت الاسلام انجوی امیری بیان کرد: روحانیون الگوی مردم در دین داری هستند بنابراین باید بیش از دیگران مراقب باشند.روحانیون و مسوولان باید در رعایت قانون هم پیشقدم باشند و بیش از سایرین قانون مدار باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به عید و آغاز سال نو گفت:هر روز که گناه نکنیم عید است ولی اگر به اسم عید ملی یا عید مذهبی گناه کردیم ، آن روز نامبارک است و آن روز را باید عزا گرفت.


حجت الاسلام انجوی امیری ادامه داد: مردم باید شکرگزار و قدردان باشند، هرجا از رهبری اطاعت نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد، هیچکس برای کم و زیاد دنیا نباید ناشکری کند، هیچکس برای دلار و شکم انقلاب نکرده است ، ما از این انقلاب استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی می خواستیم که به دست آوردیم.

امام جمعه موقت شیراز به برخی از دسیسه های دشمنان در سالهای گذشته هم اشاره کرد و گفت : دشمنان ما بیکار ننشسته اند و به توطئه ها ادامه می دهند ، آنها کوتاه نخواهند آمد و برنامه دارند که بچه‌ها را از دوران مهدکودک مورد توجه قرار دهند و برای انحراف قشر جوان برنامه ریزی کرده اند.
نظرات بینندگان