کد خبر: ۱۲۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸

انتقاد اعضا شورای شهر شیراز به ایجاد محدودیت زمانی در بازدید از آرامگاه حافظ

در صورت 24 ساعته بودن ساعات بازدید از حافظیه، علاوه بر امکان اینکه افراد بیشتری از این مکان تاریخی و زیبا بازدید نمایند ازدحام جمعیت و ترافیک در محورهای نزدیک به حافظیه نیز در طول شبانه روز کاسته می شود.
به گزارش شیرازه، در آماری که در 14 فروردین سال گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس منتشر شد، حافظیه با بازدید حدود نیم میلیون نفر( 497 هزار و 509 نفر) در بازه زمانی 17 روزه عید نوروز بالاتر از تخت جمشید در صدر اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بوده است.

این میزان بازدید در نوروز سال گذشته در حالی رقم خورده بود که درب های آرامگاه حافظ به صورت شبانه روزی بر روی مسافران و بازدیدکنندگان باز بود اما امسال در ایام نوروز 98 حافظیه تنها تا ساعت 24 میزبان علاقمندان به لسان الغیب می باشد.

 قابل ذکر است که در صورت 24 ساعته بودن ساعات بازدید از حافظیه، علاوه بر امکان اینکه افراد بیشتری از این مکان تاریخی و زیبا بازدید نمایند ازدحام جمعیت و ترافیک در محورهای نزدیک به حافظیه نیز در طول شبانه روز کاسته می شود.

 اعتراض تنی چند از اعضای شورای شهر شیراز به محدود کردن ساعات بازدید از حافظیه

 نائب رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به این موضوع در دیدار عیدانه  مدیران شهرداری شیراز از محدودیت ایجاد شده برای مسافران و علاقمندان به بازدید از حافظیه و کج سلیقگی مدیران میراث فرهنگی فارس گفت و این قبیل حرکت را در شأن و جایگاه حافظ و شیراز ندانست.

 مهدی حاجتی رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز نیز از محدود کردن ساعات بازدید از حافظیه بسیار گلایه مند بوده و در اعتراض به مسئولان میراث فرهنگی فارسبا باز نگه داشتن شبانه روزی حافظیه خواهان احترام به حافظ مردم شیراز و مسافران نوروزی شد.
نظرات بینندگان