کد خبر: ۱۲۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

آمادگی اورژانس و هلال احمر برای مقابله با سیلاب

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز نسبت به آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی هشدار داد

به گزارش شیرازه، محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز با اعلام برنامه ریزی برای آماده باش در برابر ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس، از مردم و مسافران نوروزی نیز خواست تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: با اعلام ورود سامانه بارشی به استان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده‌اند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی نیز صورت گرفته است.

مرادیان از ساکنان منازل مستقر در مسیر آب خواست تا نسبت به تخلیه اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشند و از چرای دام‌ها در این مسیرها نیز پرهیز شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز از مسافران خواست از برپا کردن کمپ در مسیرهای نزدیک به آب ها و یا برپا کردن چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مرادیان با پیش بینی احتمال سرد شدن هوا، از مردم و مسافران خواست تا در منازل و یا محل‌های استقرار در طول سفر، نسبت به ایمنی وسایل گرمایشی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج اطمینان یافته و از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک در داخل چادر پرهیز کنند؛ چرا که منازل شخصی ممکن است از لحاظ دودکش و سایر وسایل گرم کننده ایمن نباشند.

وی توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش عنوان کرد و سرد بودن آن را نشانه خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش عنوان کرد که باید مورد پیگیری قرار گرفته و رفع نقص شود.

به گفته مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز منوکسید در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکش‌های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است.

آمادگی امدادگران هلال احمر فارس برای مقابله با سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی شدید از آماده باش امدادگران این جمعیت خبر داد.

حسین درویشی  با اشاره به هشدارهای هواشناسی و آغاز بارش‌های بهاری از بامداد امروز از آماده‌باش امدادگران این جمعیت خبر داد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان فارس به صورت 24 ساعته آمادگی لازم برای امدادرسانی به هموطنان را دارد.

وی افزود: تمامی شعب و نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت نیاز عملیات امداد رسانی را در اسرع وقت انجام دهند.

درویشی گفت: کار اسکان موقت مسافران نوروزی توسط این جمعیت در شعب انجام شده است.

وی به طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت اشاره کرد و گفت: در این طرح که از 25 اسفندماه 97 آغاز شده علاوه بر خدمات امدادی زمینه اسکان مسافران نوروزی در این استان به صورت اضطراری فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت 36 پایگاه امدادی ثابت و موقت در محورهای ارتباطی این استان دایر و تا 17 فروردین ماه خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

فارس

نظرات بینندگان