کد خبر: ۱۲۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸

اسکان هزار سیل‌زده در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

معاون اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: با وقوع سیل در شیراز نزدیک به هزار نفر از مهمانان و زائران نوروزی مدت 2 شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی(ع) اسکان یافتند.
به گزارش شیرازه، معاون اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: با وقوع سیل در شیراز نزدیک به هزار نفر از مهمانان و زائران نوروزی مدت 2 شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی(ع)  اسکان یافتند.

محسن نعمتی بیان کرد: سیل‌زدگان در مدت اقامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با غذای گرم، صبحانه و دیگر مایحتاج پذیرایی شدند.

نعمتی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی 5 میلیون نفر به زیارت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) مشرف شوند، گفت: بیش از 100 هزار نفر در فضای معنوی حرم مطهر احمدبن موس شاهچراغ(ع) به استقبال سال نو رفتند.

معاون اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی از ابتدای بهمن ماه در قالب کمیته‌های مختلف به عنوان محوری‌ترین رویکرد در ارائه تسهیلات به زائران ارائه خدمات کرد.

نعمتی تصریح کرد: نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، راه‌اندازی خودرو‌های حمل زائران سنین بالا، ارائه صندلی چرخدار، راه‌اندازی وضوخانه ویژه خواهران و برادران، 24 ساعته شدن فعالیت دارالشفاء، بازگشایی تمامی درب‌های منتهی به حرم و نیز پارکینگ از جمله فعالیت‌های تولیت آستان مقدس برای ارائه خدمات به زائران است.

وی بیان داشت: در راستای جلوگیری از ترافیک و زیباسازی اطراف حرم با همکاری پلیس راهور، نیروی انتطامی، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در مجاور حرم  به ارائه خمات به زائران پرداختند.

نعمتی افزود: نصب المان‌های گل، استقرار خودرو‌های آتش‌نشان و نیز تقویت حمل و نقل تاکسی و اتوبوس از دیگر فعالیت‌های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بوده است.
فارس
نظرات بینندگان