کد خبر: ۱۲۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

آسمان فارس امروز بارانی است/ احتمال وزش باد شدید

کارشناس هواشناسی استان فارس گفت: آسمان استان در 13 فروردین ماه، روز طبیعت با بارش باران و وزش باد شدید همراه است.

به گزارش شیرازه، علی علیزاده با اشاره به اینکه هوای استان فارس در روز 13 فروردین بارانی و با وزش باد همراه است، اظهار داشت: عمده فعالیت سامانه بارشی برای نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران شهرستان های نی ریز، استهبان، فسا، جهرم، قیروکارزین، خنج، زرین دشت، داراب، لارستان، لامرد، گراش، مهر و فراشبند را تحت تاثیر قرار می دهد.

علیزاده با بیان اینکه وزش باد شدید شهرستان های آباده، اقلید، بوانات و ایزدخواست را فرا می‌گیرد، اظهار کرد: برای روز چهارشنبه 15 فروردین ماه نیز آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی‌ می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان فارس تصریح کرد: باتوجه به فصل بهار و رگباری بودن بارش‌ها در طی این مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و باتوجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد که به مسافران نوروزی توصیه می‌شود تا تمهیدات لازم را برای چنین موقعیتی فراهم کنند.

بنابراین گزارش، امروز علاوه بر جنوب فارس، برای شمال کرمان، غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کرمانشاه و غرب کردستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. همچنین در ارتفاعات شمال غرب کشور برف می‌بارد و بارش امروز در نواحی مرکزی و جنوبی فارس شدت بیشتری دارد.

در استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و یزد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. از سوی دیگر امروز در برخی ساعات در استان‌های قم، سمنان، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان و فارس وزش شدید باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین مرکز و شرق خلیج فارس امروز مواج است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان