کد خبر: ۱۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
توسط مسئولانی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز مطرح شد؛

تاکید بر تشکیل دادگاهِ رسیدگی به سیل شیراز

مسئولان بسیج دانشجویی 10 دانشگاه شهر شیراز در نامه‌ای خطاب به امام‌ جمعه شیراز و مسئولان قضایی فارس بر تشکیل دادگاه ویژه و رسیدگی فوری به مسئله سیل در شیراز و جبران خسارات ناشی از آن تأکید کردند.
به گزارش شیرازه، مسئولان بسیج دانشجویی 10 دانشگاه شهر شیراز در نامه‌ای خطاب به امام‌ جمعه شیراز و مسئولان قضایی فارس بر تشکیل دادگاه ویژه و رسیدگی فوری به مسئله سیل در شیراز و جبران خسارات ناشی از آن تأکید کردند.

متن نامه به شرح ذیل است:

باسمه‌تعالی

 آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام (دامت‌توفیقاته)

نماینده محترم ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز

سلام‌علیکم

بی‌شک وقوع حادثه سیل ویرانگر شیراز در ایام تعطیلی نوروز و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، دل هر انسانی را به درد آورده و این سؤال را در ذهن تداعی می‌کند که آیا واقعاً هیچ اقدامی توسط مسئولان مربوطه نمی‌توانست از این واقعه تلخ جلوگیری کند.

لذا در همین رابطه ضمن درخواست پیگیری مسئله، بنا به رسالت خود، لازم دیدیم نکاتی را خدمت حضرتعالی عرض کنیم:

1- آن چیزی که در حال حاضر کمی از آلام خانواده‌های داغ‌دیده را می‌کاهد، قطعاً تسریع و قاطعیت در پیگیری قضایی با قید تشکیل دادگاه ویژه و رسیدگی فوری به مسئله و البته اشد مجازات مقصرین در هر جایگاه و منصبی است. البته ناگفته نماند در چند روز گذشته برخی افراد با حربه‌های رسانه‌ای و شایعه‌پراکنی، برای فرار از بار مسئولیت، سعی در متهم کردن نهادهای انقلابی را داشتند که پیگیری و مجازات این افراد هم در جای خود امری ضروری است.

2- با توجه به برجای ماندن خسارات و ویرانی‌های فراوان باید تمامی دستگاه‌های مسئول دولتی و حمایتی از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و غیره با حداکثر توان سعی در جبران بی‌وقفه خسارات در مناطق سیل‌زده کنند و این مهم نباید مشمول زمان شود.

3- لازم است جمعی از اساتید، کارشناسان، متخصصین مربوطه؛ فارغ از گرایش‌های سیاسی سریعاً به مطالعه دقیق موضوع پرداخته تا بلکه با اقدامات مقتضی و زیربنایی دیگر شاهد چنین حوادث هولناکی نباشیم.

در پایان لازم است از این فرصت استفاده کرده و به ‌نوبه‌ خود از کمک‌های بی‌دریغ مردم عزیز شیراز و اقدامات مجاهدانه تمامی نیروهای امدادی از جمله گروه‌های جهادی، نیروهای مردمی، بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان مخلص که حقیقتاً در تمامی بزنگاه‌های انقلاب در کنار ملت همیشه قهرمان ایران خوش درخشیدند، مراتب تشکر خود را اعلام بداریم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

مسئولان بسیج دانشجویی 10 دانشگاه محوری شهر شیراز

رونوشت:

ریاست محترم دادگستری استان فارس ضمن تشکر از پیگیری مسئله؛ جهت صدور دستور تسریع در پیگیری و اقدام لازم

دادستان محترم شیراز ضمن تشکر از حضور و خبر بررسی مسئله؛ جهت اقدام لازم با قید فوریت

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز

بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی شیراز

بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز
نظرات بینندگان