کد خبر: ۱۲۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
کارشناس مسائل اقتصادی:

راهی جز برگشت به توانمندی‌های داخلی وجود ندارد

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت به همین مدل اقتصادی خود ادامه دهد قطعاً مشکلات بیشتر می‌شود و اگر موانع تولید برداشته شود قطعاً تولیدکننده کارهای خوبی انجام می‌دهد.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری در نشست حلقه‌های صالحین پایگاه مقاومت بسیج مسلم ابن عقیل شهر لامرد اظهار داشت: سال ۹۷ از نظر اقتصادی سال تلخی بود، پایین آمدن ارزش پول ملی، افزایش تورم، مشکلات در توزیع برخی کالاها و موج‌سواری ضدانقلاب موجب شد که در بخشی از مردم یاس و ناامیدی ایجاد شود.

وی افزود: اتفاقات ریشه در سال‌های گذشته داشت و یک‌شبه این اتفاقات رخ نداد زیرا اشتباه دولت یازدهم و دوازدهم این بود که دل به همراهی کشورهای غربی بسته بودند تا مشکلات حل شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تحلیل‌های دولت که غربی‌ها به ما کمک کرده و تنها مشکل غرب با ما مسئله هسته‌ای است اشتباه بود.

قادری ادامه داد: انقلاب اسلامی آماده است که با ظلم و استکبار مبازره کند و انقلاب کردیم که هم خودمان را نجات دهیم و هم کشورهای منطقه نجات پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه مانند امارات، ژاپن و کره در معادلات منطقه‌ای و سیاسی اراده‌ای ندارند، اروپا نیز نشان داد که مستقل از آمریکا اراده‌ای ندارد.

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صحبت‌های امروز رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کاملاً توجیه برجام است و مخالف آن صحبت می‌کنند زیرا می‌دانند که اشتباه کرده‌اند و بهترین فرصت‌های طلایی و کاری از کشور گرفته شد.

قادری بیان داشت: سیاست‌های اشتباهی انجام شد که یک نمونه آن با اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که ۲۵۰ میلیارد دلار ثبت سفارش کالا شد درحالی‌که کل واردات سالانه کشور ۵۰ میلیارد دلار است.

وی اضافه کرد: از ظرفیت بسیار خوب کشورهای منطقه همچون چین و عراق غافل شدند و رفتارهای سردی با آنان انجام شد.

استاد اقتصاد دانشگاه شیراز ادامه داد: امروز هیچ راهی جز برگشت به توانمندهای داخلی وجود ندارد، مشکلات تورم، رکورد و اشتغال قابل‌حل است اما با این مدل اقتصادی دولت حل نمی‌شود.

قادری ابراز داشت: وقتی تفکر اقتصاد مقاومتی وجود نداشته باشد مشکلات به وجود می‌آید زیرا نباید نگاه‌ها به بیرون باشد.

وی با اشاره به لزوم دادن قدرت مانور به نخبگان کشور گفت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان کشور کارهای بزرگی انجام می‌دهند که باید به آنان بها داده شود.

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت به همین مدل اقتصادی خود ادامه دهد قطعاً مشکلات بیشتر می‌شود و اگر موانع تولید برداشته شود قطعاً تولیدکننده کارهای خوبی انجام می‌دهد.

قادری اضافه کرد: هرچقدر هم تحریم باشیم بازهم می‌توانیم در کشورهای منطقه کارکنیم و راه‌حل‌های آن نیز وجود دارد.

فارس

فارس انتهای پیام/

نظرات بینندگان