کد خبر: ۱۲۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

کاهش ۱۲ درصدی اعزام بیمار به مرکز استان در طول تعطیلات نوروزی/ گزارش 203 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

دکتر کشاورزی با اعلام کاهش ۱۲ درصدی اعزام بیمار به مرکز استان در طول تعطیلات نوروزی، در مقایسه با سال گذشته، این امر را نمودی از افزایش توانمندی شهرستان های استان در پوشش خدمات رسانی به بیماران عنوان کرد.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه فارس، در خصوص روند خدمات در سانحه سیلاب شیراز، گفت: از ساعات ابتدایی این حادثه، با حضور رئیس دانشگاه و مسوولان ارشد، کار خدمت رسانی به مصدومان و نظارت بر روند صحیح خدمات، آغاز شد و به صورت بی وقفه ادامه یافت.

او افزود: با توجه به فعال بودن ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه و بروز این حادثه، روسا، مدیران و مترون های بیمارستان ها در تمام طول تعطیلات، حضور مستقیم داشته و ثمره این تلاش، مورد تقدیر قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز حجم ارائه خدمات سلامت به مصدومان این سانحه را حاصل همکاری های مشترک و تعامل مثبت حوزه درمان، بسیج جامعه پزشکی، مراکز خدمات جامع سلامت و دیگر معاونت ها و بخش های دانشگاه دانست که در ایام تعطیل نیز برای خدمات رسانی، حضور به موقعی داشتند.

دکتر کشاورزی با اشاره به خدمات رسانی به بیش از ۱۶۷ هزار مراجعه به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز ۹۸و انجام چهار هزار و ۲۴۰ مورد جراحی، ادامه داد: با توجه به اعزام ۱۱۰ پزشک متخصص به شهرستان های فارس در دی ماه ۹۷ و تقویت توانمندی ها در زمینه ارائه خدمات تخصصی، امسال با ۱۲ درصد کاهش اعزام به مرکز استان مواجه بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به یکی دیگر از دستاوردهای امسال ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی آمارها در سال های گذشته و برآورد بیشترین حجم مراجعه به بیمارستان ها در خدمات سرپایی، امسال تمهیدی اندیشیده شد تا دو درمانگاه بزرگ شهید مطهری و امام رضا(ع) با حضور متخصصان و اساتید رشته های مختلف، همچنین خدمات رسانی در زمینه رادیولوژی و آزمایشگاه، در طول ایام نوروز نیز فعال باشد.

دکتر کشاورزی اضافه کرد: در شهرستان ها نیز با فعال کردن درمانگاه های تخصصی، تلاش شد تا از حجم مراجعان سرپایی به بیمارستان ها کاسته شده و همین امر در بهبود روند کیفی خدمات رسانی موثر واقع شد.

او همچنین کاهش ۲۰ درصدی اعزام مصدومان سوانح ترافیکی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه را از دیگر دستاوردهای مثبت نوروز امسال برشمرد و در این زمینه از تلاش نیروهای اورژانس در ارئه خدمات پیش بیمارستانی تقدیر کرد.

۲۰۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، دیگر آماری بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اصحاب رسانه اعلام کرد.

دکتر کشاورزی یادآور شد: با تعامل مثبت دو بخش بهداشت و درمان و پیگیری سلامت مادران باردار پرخطر، امسال در ایام نوروز، موردی از مرگ مادری در این گروه آسیب پذیر در استان فارس رخ نداد.
انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کشاورزی
نظرات بینندگان