کد خبر: ۱۲۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آماده سازی اقلام دارویی برای ارسال به استان های لرستان و خوزستان/ کمبود دارویی نداریم

دکتر خشنود گفت: با برنامه ریزی مناسب در سانحه سیلاب شیراز، شاهد هیچگونه کمبود دارویی نبودیم.
به گزارش شیرازه، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه ریزی به موقع برای تامین ذخیره دارویی استراتژیک استان از ماه های گذشته، گفت: این امر موجب شد تا در وقوع سانحه سیلاب شیراز با کمبود دارویی مواجه نشویم.

دکتر «محمدجواد خشنود» افزود: علاوه بر توزیع رایگان دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی موردنیاز مصدومان این حادثه به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیون تومان، افزود: همچنین شرکت های دارویی و انجمن داروسازان نیز در زمینه ارائه داروی رایگان، مشارکت داشتند.

او همچنین به مشارکت بسیج جامعه پزشکی، پزشکان، تیم های سلامت و دانشجویان داروسازی، برای توزیع داروهای موردنیاز مصدومان سیلاب به عنوان یکی دیگر از خدمات حوزه سلامت استان در این سانحه اشاره کرد.

آماده سازی اقلام دارویی برای ارسال به استان های لرستان و خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: با معاونت های غذا و داروی استان های لرستان و خوزستان نیز رایزنی لازم صورت گرفته و اقلام دارویی موردنیاز برای ارسال به این مناطق در حال جمع آوری و آماده سازی است.

دکتر خشنود در ادامه به فعالیت های معاونت غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیل، بازرسی ها گسترش یافته و علاوه بر ۲۷۲ مورد بازرسی از داروخانه های سطح شهر، ۸۹ مورد بازرسی نیز از داروخانه بیمارستان های دولتی و خصوصی انجام گرفته است.

او به هزار مورد پیگیری در میز خدمت دانشگاه برای تهیه دارو در ایام نوروز، به عنوان بخشی دیگر از خدمات این مجموعه یاد کرد و گفت: در بیش از یکصد مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان، ۲۵۰ نمونه از مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تهیه و ۷۳۳ مورد آزمون سنجش سلامت انجام شد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بیش از ۲۰ مورد بازرسی از مناطق دارای احتمال عرضه کالای قاچاق سلامت محور و بازرسی از بازارچه های نوروزی عرضه فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را نیز در این زمینه اعلام کرد.

نظرات بینندگان