کد خبر: ۱۲۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

انجام ۱۷ هزار و ۵۶۰ماموریت با حضور نیروهای اورژانس فارس در ایام نوروز

دکتر مرادیان از انجام ۱۷ هزار و ۵۶۰ماموریت با حضور نیروهای اورژانس فارس، در ایام نوروز ۹۸ خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دو درصد کاهش داشته است.
به گزارش شیرازه، دکتر «محمدجواد مرادیان» در جمع اصحاب رسانه فارس، با اشاره به وقوع سانحه سیلاب شیراز در ایام نوروز امسال، گفت: با توجه به فعالیت ایستگاه سلامت دروازه قرآن در ایام نوروز و استقرار اتوبوس آمبولانس در محل، امکان خدمات رسانی سریع به مصدومان در محل حادثه فراهم شد. 

او نجات جان دو کودک غرق شده در سیلاب با عملیات موفق احیا به کمک نیروهای اورژانس و درهمان لحظات وقوع سیلاب را از حواشی امیدوارکننده این حادثه خواند و افزود: با توجه به حجم سانحه و پیش بینی امکان افزایش ظرفیت ناوگان اورژانس، علاوه بر ۳۴ دستگاه آمبولانس فعال ناوگان اورژانس در این حادثه، ۲۴ دستگاه آمبولانس دیگر نیز به این مجموعه افزوده شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ادامه داد: با توجه به فعالیت شبانه روزی ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه در ایام نوروز، با وقوع این حادثه برنامه ریزی و پیش بینی های لازم صورت گرفت.

او آماده باش بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی و پیش بینی ۳۳۶ تخت بیمارستانی با احتمال گسترش سیلاب به دیگر مناطق شیراز را از جمله این برنامه ریزی ها عنوان کرد.

به گفته مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروهای اورژانس در این حادثه ضمن ارائه خدمات سرپایی و انتقال مصدومان بدحال، بر روند انتقال دیگر مصدومان این حادثه نیز نظارت داشتند.

دکتر مرادیان از نکات مثبت عملکرد استان در این حادثه، به خبررسانی درست و به موقع اشاره کرد که موجب شد تا مردم حضور موثر و مثال زدنی در این زمینه داشته باشند.
برچسب ها: مرادیان ، اورژانس ، پزشکی
نظرات بینندگان