کد خبر: ۱۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در گفتگو با شیرازه:

جهادگران بسیجی دانشگاه آزاد شیراز به یاری سیل‌زدگان شتافتند/ همچنان به نیروهای جهادی نیاز است

زبرجد با بیان اینکه جهادگران بسیجی دانشگاه آزاد شیراز از 17 فرودین ماه در مناطق سیل‌زده به امدادرسانی سیل‌زدگان شتافته‌اند، گفت: برای بازسازی منازل و پخت غذای گرم همچنان به نیروی جهادی و کمک نقدی مردم نیاز است.

جهادگران بسیجی دانشگاه آزاد شیراز به یاری سیل‌زدگان شتافتند/ همچنان به نیروهای جهادی نیاز استبه گزارش شیرازه، سیلی مهیب در لرستان تلخ ترین نوروز چند سال اخیر را برای نه تنها مردم لرستان و ایران، بلکه برای تمامی انسان هایی که از این حادثه باخبر شدند، رقم زد.

روز دوشنبه دوازده فروردین، سه رودخانه خرم آباد، و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرد، سد مروک دورود سرریز شد و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز بود، برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و راه های دسترسی به شهرها و روستاها بسیار دشوار بود.

در این میان وضعیت شهر پلدختر با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر بسیار اسفناک بوده و مردم این شهر و روستاهای اطراف از 12 فروردین به مدت 24 ساعت را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل و یا کوه های اطراف گذراندند.

در پی این حادثه از اقصی نقاط کشور و از اقشار مختلف مردم به کمک مردم مظلوم لرستان شتافته و از سراسر کشور سیل کمک های مردمی راهی لرستان شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، پایگاه شهید آوینی نیز با حضور 12 نفر از دانشجویان بسیجی از 17 فروردین به منطقه پلدختر لرستان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی با همکاری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی استان لرستان از تاریخ 17 فروردین ماه و به مدت ده روز به لرستان و منطقه پلدختر اعزام شدند.

وی ادامه داد: عمده فعالیت های ما در منطقه پلدختر پاکسازی معابر و منازل مسکونی از گل و لای می باشد که به وسیله بیل، تی و بابکت صورت می گیرد.

زبرجد با خوشحالی گفت: به لطف خدا امکانات اولویه شامل آب، برق و گاز تامین شده و منطقه با حضور نیروی محترم انتظامی از سطح امنیت خوبی برخوردار می باشد.

وی درخصوص وضعیت کمک ها و امدادهای صورت گرفته در منطقه پلدختر ابراز داشت: بیشتر امدادرسان ها شامل گروه های جهادی بسیجی (دانشجویی، نواحی بسیج استان های معین)، نیروهای مسلح و همچنین هلال احمر، بنیاد مسکن، کمیته امام خمینی می باشند.

به گفته این فعال دانشجویی حضور نیروهای نظامی سپاه و ارتش نیز در منطقه قابل توجه می باشد.

وی درمورد شور و انگیزه کمک رسانی به مردم سیل زده در میان نیروهای بسیجی گفت: از موارد بسیار جالب و شورانگیز این می باشد که با وجود سختی های بسیاری که امدادرسانی دارد، همدلی و همکاری بچه بسیجی های شهرهای مختلف با یکدیگر، نمود و جلوه فوق العاده ای دارد.

زبرجد درپایان بیان داشت: نیاز به نیروی جهادگر همچنان احساس می شود، البته تجهیزاتی از قبیل بیل و تِی، دستگاه کف کش و بابکت و کمک جهت پخت غذای گرم و لباس و وسایل اولیه زندگی نیز جهت بازسازی منازل و کمک به سیل زدگان بسیار مبرم است و پیشنهاد می شود مردم، بیشتر کمک هایشان را در قالب وجه نقد از طرق مختلف به مناطق سیل زده ارسال نمایند.


نظرات بینندگان