کد خبر: ۱۲۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

سفر وزیر بهداشت به فارس و جهرم/ افتتاح بیست پروژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت به فارس و جهرم، گفت: جمعه ۲۴ فروردین با حضور وزیر بهداشت20 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی این دانشگاه افتتاح می‌شود.
به گزارش شیرازه،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به سفر وزیر بهداشت به فارس گفت : هدف از سفر وزیر محترم بهداشت به شهرستان جهرم علاوه بر افتتاح این 20 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی، آشنایی نزدیک ایشان با دستاوردهای حوزه سلامت، آموزش و پژوهش دانشگاه و عملکرد های انجام شده است .

  محد رحمانیان گفت: این 20 پروژه شامل بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، ۶ خانه بهداشت، ۵ پانسیون پزشکان و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی است که با تجهیزات اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان دارد .

رحمانیان افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری جهرم را که یکی از مهم ترین پروژه های دانشگاه علوم پزشکی جهرم دانست و اظهار داشت: این پروژه زیر بنایی به مساحت ۴ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱ ٣ میلیارد تومان در بر داشته است که ساخت آن دو سال به طول انجامید و ایجاد فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای مادر و نوزاد از اهداف اصلی ساخت این پروژه بوده است .

به گفته وی بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، بخش مراقبت های ویژه نوزادان، بخش اتاق عمل است .

وی افزود: همچنین این بلوک زایمانی دارای ۱۱ تخت LDR (واحدهای تک نفره زایمان طبیعی)، ٣ اتاق عمل، 30 تخت در بخش مراقبت‌های مادران پس از زایمان و ٨ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است .

رحمانیان با اشاره به ساخت ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ساخت این دانشکده مطابق با آخرین استانداردهای ساختمان های آموزشی است و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افتتاح ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی دانشگاه در اسفند ماه 97 گفت: ساخت این مراکز از اهداف برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با ارائه خدماتی در زمینه های سلامت خانواده توسط مراقبین سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، سلامت روان، تغذیه، دهان و دندان و سلامت کودکان بوده است .

وی گفت: این مراکز هر کدام در مساحتی بیش از ۶۰۰ متر مربع ساخته شده و بالغ بر ۵ میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه در برداشته است .

به گفته رحمانیان در ساخت و احداث بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی خیرین ارزشمند دانشگاه نقش بسزایی داشتند .

رئیس علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه از دیگر پروژه های ساخته شده دانشگاه، افتتاح ۶ خانه بهداشت در مناطق محروم شهرستان جهرم است، گفت: زیربنای هر خانه بهداشت ۱۱۰ متر مربع بوده که برای ساخت آنها ۱ ٢ ۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رحمانیان با اشاره به افتتاح ۵ محیط زیست پزشک با هدف ایجاد شرایط و امکانات لازم برای پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه گفت: زیر بنای هر کدام از این خانه های پزشک ۱۰۰ متر مربع و کل اعتبار تخصیص یافته این پروژه 900 میلیون تومان بوده است.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان