کد خبر: ۱۲۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات اسرائیل

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در انتخابات پارلمانی و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری بنی گانتس پیروز شده است و برای پنجمین بار کابینه تشکیل خواهد داد.
شیرازه: به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در انتخابات پارلمانی و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری بنی گانتس پیروز شده است و برای پنجمین بار کابینه تشکیل خواهد داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، با شمارش تقریبا تمامی آراء، نمایندگان حزب لیکود نتانیاهو و نیز رقیب اصلی وی یعنی بنی گانتس از ائتلاف آبی و سفید هر کدام توانسته‌اند ۳۵ کرسی را کسب کنند.

روز چهار‌شنبه و پس از شمارش ۹۷ درصد آرای اخذ شده مشخص شد که هیچ‌کدام از نامزدها به اکثریت مطلق آرا دست نیافته‌اند اما با توجه به آرای دیگر احزاب راست این کشور، بنیامین نتانیاهو و حزب وی یعنی حزب لیکود از موقعیت بسیار خوبی برای تشکیل کابینه ائتلافی برخوردار است.

در تاریخ اسرائیل، تا کنون هیچ حزبی نتوانسته اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند و همیشه کابینه ائتلافی تشکیل شده است.

پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات اسرائیل

رقیب نتانیاهو بنی گانتس ۵۹ ساله بود که ۱۰ سال از وی جوانتر است.

گانتس پس از نظرسنجی روز گذشته که وی را برتر نشان می‌داد اعلام پیروزی کرده بود.

به این ترتیب اگر نتانیاهو این بار نیز موفق به تشکیل کابینه شود، در طول تاریخ ۷۱ ساله اسرائیل، او تنها نخست وزیری خواهد بود که بیشتر از هر کس در این مقام باقی مانده است.

وی از سال ۲۰۰۹ میلادی پیوسته در راس کابینه اسرائیل بوده است.

این رقابت تنگاتنگ انتخاباتی در اسرائیل به چشم نوعی همه‌پرسی دربارهٔ شخصیت و سابقهٔ بنیامین نتانیاهو در برابر اتهام‌ فساد دیده می‌شد.

سه پرونده اختلاس علیه نتانیاهو در جریان است و وی این اتهامات را پیوسته رد کرده است.
نظرات بینندگان