کد خبر: ۱۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان خبر داد:

کمک ۶۰میلیون ریالی مردم ارسنجان به سیل زدگان

رضازاده گفت: تاکنون حدود 6۰ میلیون ریال کمک های نقدی مردمی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان جمع آوری و به آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر اهدا شده است.
کمک ۶۰میلیون ریالی مردم ارسنجان به سیل زدگانعلیرضا رضا زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبرنگار شیرازه، اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش روزهای تعطیل نوروزی طرح امداد و نجات نوروز از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت. 
وی افزود: اهداف اصلی این طرح کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و افزایش سرعت امداد رسانی در سوانح مختلف، کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی در محورهای برون شهری، بالا بردن سطح آگاهی و ارتقای نشاط و سلامت هموطنان حین سفرهای نوروزی، افزایش توانمندی مسافران نوروزی در مواجهه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چند رسانه‌ای و کوشش در جهت برقراری ارتباط موثر، بهینه و پویا با دستگاه‌های همکار به منظور کاهش زمان پاسخگویی در حوادث مختلف بود.
رضازاده بیان داشت: در این مدت جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان  187 نفرمراجعه حضوری داشت و توانست به 12 مورد تصادف در دو شهرستان ارسنجان و پاسارگاد امداد رسانی کند که در ۶  مورد تصادف به وسیله ست نجات ( دستگاه برش) نجات پیدا کردند. همچنین امسال علاوه بر امدادهای جاده ای، در بحث سیل نیز 6نفر با ست نجات رهاسازی شدند و 28 نفر اسکان اضطراری و 36 عدد بسته غذایی ۲۴ ساعته توزیع شد.
وی ادامه داد: این جمعیت با برپایی دو ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در دو شهرستان ارسنجان و پاسارگاد (مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد) با فعالیت اعضای جوانان داوطلب خواهر و برادر به صورت ۱۲ ساعته نسبت به خدمات دهی به مسافران از قبیل ایجاد فضای دوستدار کودک،  برپایی چادرنماز، پیوستن مسافران به کمپین نه به تصادفات ، بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)و امضاء میثاق‌نامه نمودند. 
رضازاده با اشاره به برگزاری ۵ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در تعطیلات نوروز در شهرستان ارسنجان، افزود: با تصمیم اعضا شورای هماهنگی و پس از بازدی محل اقدام امدادرسانی مورد نیاز از جمله بسته‌های غذایی ۲۴ ساعت هلال احمر توزیع می گردید
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان ضمن تاسف از خسارات بوجود امده در سیل اخیر گفت: تا کنون حدود 6۰ میلیون ریال کمک های نقدی مردمی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان جمع آوری و جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر ارسال شده است.
نظرات بینندگان