کد خبر: ۱۲۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
اولین روز از سفر وزیر بهداشت؛

بهره برداری از ۱۸ خانه بهداشت عشایری در شیراز

۱۸ خانه بهداشت عشایری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، سعید نمکی چهارشنبه شب در آئین بهره برداری از ۱۸ خانه بهداشت عشایری با اشاره به آمارهای موجود در زمینه خدمات سلامت، گفت: در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، از هر هزار نوزاد، ۱۲۰ نفر تا قبل از یک سالگی و ۱۴۷ نفر هم تا قبل از پنج سالگی، جان خود را از دست می‌دادند، پوشش واکسیناسیون ۲۵ درصد بود و از هر هزار مادر باردار نیز ۲۴۵ مورد مرگ در اثر عوارض بارداری و زایمان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون با تلاش‌های انجام گرفته در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، به پوشش صد درصدی واکسیناسیون دست یافته و مرگ و میر مادران باردار نیز به کمتر از یک درصد رسیده است.

وزیر بهداشت تلاش بهورزان عشایری را موجب دستیابی به شاخص‌های ارزشمند در عرصه سلامت عشایر دانست و تاکید کرد: با افزایش دسترسی جامعه عشایری به خدمات سلامت، باید زمینه‌های تداوم این سبک از زندگی را فراهم ساخته و نیاز به مراجعه به دیگر مناطق برای دریافت خدمت را برطرف سازیم که این امر باید در تمام کشور مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نمکی راه اندازی این کانکس‌های سیار را نیز گامی در این راستا دانست و از تلاش‌های دست اندرکاران حوزه سلامت فارس تقدیر کرد.

مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان