کد خبر: ۱۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
دم همکاری تلویزیون در امداد رسانی به سیل زده ها:

اقدام عجیب صدا و سیما در سیل اخیر

اقدام عجیب صدا و سیما در سانسور شماره حساب حوادث غیر مترقبه بسیج برای کمک به سیل زدگان چندان قابل توجیه نیست و مدیران رسانه ملی بایستی درباره قصوری که در این زمینه انجام شده توضیحات لازم را به افکار عمومی بدهد و نسبت به تصحیح این اشتباه اقدام مقتضی را انجام دهند، این عمل صداوسیما از جانب برخی از کاربران فضای مجازی نیز مورد اعتراض قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه، نیروهای جهادگر بسیج از جمله نیروهایی بودند که از بدو بروز حوادث ناگوار در سال جدید که نقاط مختلف کشور را درگیر خود کرد، حضور چشمگیری داشتند. حضور جهادگران بسیجی در شهرهای سیل زده از چند بعد قابل توجه است. اول اینکه این نیروها بدون هیچ چشم داشتی در صحنه حضور یافتند و با اقدامات خود مرهمی بر آلام و دردهای مردم سیل زده استان‌های مختلف کشور شدند. 
بسیج در خط مقدم بلایای طبیعی در میدان است و حتی بیشتر از دستگاه های مسئول در این حوزه فعالیت می کند و کم کاری این دستگاه‌ها را پوشش داده و جبران کرده است. 
 
حضور بسیج و خدمت جهادگران سبب شده که کارهای سیاسی ضدانقلاب که سعی می کنند در این موارد با حاشیه سازی علیه نظام جمهوری اسلامی نارضایتی بوجود بیاورند و از آب گل آلود در شرایط حساس ماهی خود را بگیرند، در نطفه خنثی شود. 
 
 
تصاویر و فیلم‌هایی که از مناطق سیل زده دریافت و منتشر شده به خوبی نشان می دهد که مردم این مناطق از کار و تلاش نیروهای بسیجی راضی بوده و حضور دلگرم کننده بسیجیان سبب امیدواری بیشتر مردم این مناطق برای ادامه زندگی شده است. 
 
با این حال در شرایطی که مردم استانهای سیل زده با نیازهای گسترده مواجه هستند و «سردار غلامحسین غیب پرور»، رئیس سازمان بسیج نیز از روزهای آغازین سیل و حضور تمام قد و میدانی نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی برای کمک به مردم، شماره حساب بسیج برای کمکهای مردمی به سیل زدگان را اعلام کرده بود اما رسانه ملی که باید نقش ویژه ای در این زمینه ایفا کند تاکنون از اعلام شماره حساب امتناع کرده است.
 
 
سردار غیب پرور پیشتر گفته بود مردم می توانند با شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ نزد بانک سپه به نام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج به مردم سیل زده کمک کنند.
 
با توجه به اینکه بسیج به طور گسترده در میدان کمک رسانی به مناطق سیل زده حضور دارد و از جمله ارگان‌های رسمی کشور است که در خدمت رسانی آن شک و شبهه‌ای وجود ندارد به نظر نمی رسد اقدام صداوسیما در این حوزه قابل توجیه باشد. 
 
 
حضور گسترده بسیج در مناطق سیل زده امکان بیشتر و بهتری را برای کمک رسانی به مردم این مناطق فراهم می کند. با توجه به تجربیات بسیج در این عرصه نیز می توان امیدوار بود که هدایای مردم در مسیر درست و مدیریت شده به هموطنانی که دچار مصیبت سیل شده اند، هزینه و به دست نیازمندان واقعی می رسد. 
 
متاسفانه صداوسیما در این حوزه با اقدامی قابل تامل نسبت به کمک رسانی به مردم به نوعی اخلال ایجاد کرده است. در شرایط سختی که بلایای طبیعی بخشی از کشور را با مشکل روبرو ساخته است شاهد تحریم نهادهای کمک رسان از جمله هلال احمر از سوی کشورهای خارجی و عوامل بیرونی بوده‌ایم اما در داخل کشور نیز برخی از تصمیمات نادرست مدیریتی به نوعی باعث تحریم داخلی و خودتحریمی شده است!
 
 
رسانه ملی به عنوان یک نهاد رسانه‌ای وظیفه‌ای جدی و خطیر برای کمک رسانی بهتر و بیشتر به مردم سیل زده را دارد و در این خصوص باید به نوعی اطلاع رسانی در مورد این مناطق و نیروهای کمک رسان صورت گیرد که نه تنها خللی در کمک رسانی ایجاد نشود بلکه در این امر کمک بیشتری به مردم مناطق سیل زده صورت گیرد. 
 
به هر جهت اقدام عجیب صدا و سیما در سانسور شماره حساب حوادث غیر مترقبه بسیج برای کمک به سیل زدگان چندان قابل توجیه نیست و مدیران رسانه ملی بایستی درباره قصوری که در این زمینه انجام شده توضیحات لازم را به افکار عمومی بدهد و نسبت به تصحیح این اشتباه اقدام مقتضی را انجام دهند. 
 
این عمل صداوسیما در قبال منتشر نکردن شماره حساب سازمان بسیج برای دریافت کمک های مردمی در شبکه های اجتماعی نیز واکنش اعتراضی برخی از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است که تعدادی از آن ها را در زیر مشاهد می کنید:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  راه دانا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان