کد خبر: ۱۲۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

اختراع داروی ضد ریزش مو در کازرون

2 برادر و جوان اهل شهرستان کازرون داروی گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو در افراد تولید کردند و این اختراع خود را به ثبت رساندند.
به گزارش شیرازه، سعید و حسین درتاج که به ترتیب دانش آموخته کارشناسی مهندسی نفت و مهندسی پزشکی هستند، با اشاره به ثبت اختراع خود به خبرنگار ما گفتند: ریزش از مشکلاتی است که هر فردی ممکن است در طول زندگی با آن روبرو شود و اگر سریع اقدام نکند موجب طاسی و ریزش بخش عمده ای از موی سر می شود.

آنها درباره اختراع خود گفتند: این داروی کاملا گیاهی با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی موجب بهبود فرایند خون رسانی به ریشه مو، تغذیه بهتر فولیکول (مولد مو) و تقویت مو می شود.
به گفته سعید درتاج از مخترعان این داروی گیاهی، مهمترین مزیت این محصول نسبت به دیگر محصولات را می توان به عدم بازگشت دوباره ریزش مو پس از یک دوره دوماهه دانست.
وی گفت: این محصول پس از تایید پژوهشکده گیاهان دارویی به عنوان مرجع علمی مورد تایید اداره ثبت اختراعات منجر به کسب گواهی ثبت اختراع به شماره 018982 الف/89 شده است.
این جوان مبتکر اهل شهرستان کازرون، نامه معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد که در آن خطاب به اداره ثبت اختراع آمده است: جدید بودن (تازگی در سطح دنیا)، نوآوری داشتن و دارای گام ابتکاری و کاربرد صنعتی ادعای فوق با توجه به مطالعات صورت گرفته قابل تایید است.
حسین درتاج که به اتفاق برادرش سعید این داروی گیاهی را ابداع کرده است، نیز گفت: تاکنون از نمایشگاه های بین المللی اختراعات کشورهای آلمان، چک، چین، کره شمالی و هندوستان برای معرفی این اختراع دعوت نامه دریافت کرده ایم.
درتاج با بیان این که فرمولاسیون منحصر بفرد این داروی گیاهی به مدت 20 سال در اختیار مخترعان است، گفت: این محصول بزودی به بازار عرضه خواهد شد.
وی در ادامه از دکتر عباس معتمدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون که استاد راهنمای این طرح اختراع بوده است، قدردانی کرد.

ایرنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان