کد خبر: ۱۲۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

پرداخت مقرری به کارگران سیل زده بیکار

کارگران سیل زده بیکار استان فارس بدون هیچ قید و شرطی مقرری بگیر شدند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: به کارگرانی که در اثر سیل اخیر کارگاه‌ها محل فعالیت آن‌ها دچار مشکل شده و کار خود را از دست داده اند مقرری ماهانه پرداخت می شود.

سهراب مختاری افزود: پس از جاری شدن سیل و بروز مشکل برای برخی کارگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی ، به منظور حمایت از کارگران بیکار شده و حفظ و بقای بنیان خانواده آن‌ها به کارگرانی که در این بنگاه‌ها مشغول به کار بوده و بر اثر تعطیلی ناشی از سیل ، کار خود را از دست داده اند ، مقرری ماهیانه پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه ثبت درخواست برای کارگران کفایت می‌کند و نیاز به ارایه مدارک نیست، تصریح کرد: واجدین شرایط برای ثبت درخواست می توانند به صورت حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس مراجعه کنند.
مختاری افزود: با وجود آن که در ماده ۷ قانون بیمه بیکاری، حداقل زمان برای دریافت مقرری، پرداخت ۶ ماه حق بیمه کارگر از سوی کارفرما است، اما به لحاظ شرایط خاص به وجود آمده رعایت مدت زمان فوق الزامی نیست و افرادی با سابقه بیمه پایین‌تر می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کنند.
خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان