کد خبر: ۱۲۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
رئیس مجمع خیران تأمین سلامت فارس اعلام کرد:

پیشتازی مردم فارس در کمک به سیل‌زدگان/ کمک ۸۸ میلیارد تومانی خیران فارس به حوزه سلامت در سال گذشته

رئیس مجمع خیران تأمین سلامت فارس با بیان اینكه خیران این استان همیشه نسبت به سایر نقاط كشور با فاصله زیادی پیشتاز هستند، گفت: نماد عمومی پیشتازی مردم فارس در امور خیر را در سیل اخیر مشاهده كردیم.

به گزارش شیرازه، علی‌اكبر رامجردی، رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در نشست خبری با بیان اینكه در سال ۹۷، خیران استان مانند سال‌های گذشته در كشور سرآمد بودند، گفت: در قضایای سیل شیراز و مسائل مردمی، ثابت شد كه كار خیر در استان فارس نهادینه شده است و اگر ما هر ساله آمار می‌دهیم كه خیران فارس نسبت به سایر نقاط كشور، با فاصله زیادی جلو هستند، نماد عمومی آن را در سیل مشاهده كردیم.

وی با تصریح اینكه در سال گذشته ۱۱۱ تفاهم‌نامه با خیران منعقد شد كه بنا شد خیران بر اساس اولویت‌های موجود اقدام كنند و راهنمای كار آن‌ها نیز سیستم بهداشت و درمان است، ارزش این تفاهم‌نامه را ۸۸ میلیارد و 7۰۰ میلیون تومان اعلام كرد و افزود: علی‌رغم همه مشكلات اقتصادی، كارهای خیر در جامعه کاهش نداشته است.

رامجردی با یادآوری اینكه امسال هفدهمین سال فعالیت مجمع خیرین بود، افزود: از مبلغ مذكور، ۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان همین امسال محقق شده است كه همگی پروژه‌های زودبازده بوده و مابقی طی یكی دو سال آینده محقق خواهند شد.

رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس اظهار كرد: در این تفاهم‌نامه ۳۵ درصد در بحث عمرانی و ساخت و ساز، ۶۲ درصد در زمینه اهدای ملك و ۳ درصد مابقی فعالیت‌ها از جمله تجهیزات، خودرو و مسائل حمایتی بوده است.

وی ادامه داد: ۴۸ و ۷ دهم درصد كمك‌های خیران در سال ۹۷ در حوزه درمان و ۳۲ و نیم درصد در حوزه بهداشت بوده است و مسائل دیگر از قبیل بحث‌های رفاهی و دانشجویی درصدهای دیگر و ۵ و نیم درصد هم در حوزه اورژانس بوده است.

رامجردی با تصریح اینكه امسال ۵ و ۴ دهم درصد پشتوانه‌سازی مراكز خیریه داشتیم، گفت: ۶۸ درصد مبلغ تفاهم‌نامه‌های مذكور در شیراز و ۳۲ درصد مربوط به شهرستان‌ها بوده است اما ۸۶ تفاهم‌نامه مربوط به شهرستان‌ها و ۲۱ تفاهم‌نامه مربوط به شیراز بوده است زیرا مبالغ پروژه‌های شهرستان‌ها كمتر بوده است.

رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس همچنین با بیان اینكه ۸۸۰ میلیون تومان خیران در حوزه دانشجویی كمك داشته‌اند كه عمدتاً در قالب وام‌های قرض‌الحسنه بوده است، گفت: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه حمایت از بیماران نیازمند بوده است كه ۳۰۰ میلیون تومان آن بلاعوض و مابقی وام بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع ۱۱ هزار و ۸۸۰ نفر شب اسكان همراه بیمار داشتیم كه جزو ارقام نبوده است و یك هزار و ۲۵۸ مورد وام كمك بلاعوض و ۶۹۵ وام قرض‌الحسنه در سال ۹۷ داشتیم.

رامجردی با تصریح اینكه در سال جاری ۳۴ پروژه با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت داریم، گفت: از این تعداد ۱۹ پروژه در شیراز و ۱۵ پروژه در شهرستان‌ها در حال انجام هستند.

رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس این نكته را یادآور شد كه سعی می‌كنیم بعد از اتمام این پروژه‌های نیمه‌تمام به چند كار از قبیل چند بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مانند بیمارستان كودكان و چشم‌پزشكی ورود كنیم.

وی در ادامه به قضیه سیل اخیر شیراز اشاره كرد و گفت: در جریان سیل اخیر، با كمك شورای عالی خیران، كمیته امداد، خانه خیران و بنیاد خیریه سلطانی‌نسب ۶۰ بسته شامل یخچال، فرش، گاز و ماشین لباسشویی كه ۲۱۵ میلیون تومان ارزش داشت برای شهرك سعدی جمع‌آوری كردیم و اكنون در مرحله خرید هستیم.

رامجردی در پایان با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی خیران گفت: این شورا متشكل از مجامع خیران فعال استان فارس مثل مجمع خیرین مسكن‌ساز و شهرساز، تأمین سلامت، نخبه‌پرور است كه این شورا تا یك ماه آینده سیاست‌های كاری خود را اعلام می كند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان