کد خبر: ۱۲۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبر داد:

اعزام ۳۴ كامیون كمک‌های مردمی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان

درویشی با بیان اینكه مردم كمك‌های خود را در 59 ایستگاه در سطح استان فارس تحویل هلال‌احمر دادند، گفت: تاكنون۳۴ كامیون كمك‌های مردمی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان ارسال شده است.

به گزارش شیرازه، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های این جمعیت در ایام نوروز، سیل شیراز، لرستان و خوزستان پرداخت و گفت: هر زمان حادثه‌ای رخ می‌دهد اولین كاری كه هلال احمر انجام می‌دهد ارزیابی اولیه است بعد از آن تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه در كار هلال احمر ابتدا نجات است و بعد امداد افزود: در هنگام وقوع سیل شیراز نخستین كاری كه انجام دادیم نجات سیل‌زدگان بود و برای آن‌ها اسكان اضطراری به همراه غذا در نظر گرفتیم و سپس امدادرسانی‌های خود را برای تخلیه آب از منازل سیل‌زده آغاز كردیم.

درویشی با تصریح اینكه در سیل سعدی دو ستاد اصلی و فرعی داشتیم كه ستاد اصلی در مركز هلال احمر و ستاد فرعی ما در حسینیه آل محمد(ص) قرار داشت كه اقلام زیستی را هر كدام به ارزش یك میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آنجا توزیع می كردیم، گفت: در سیل شیراز، ۸۵ منزل در منطقه سعدی تا سقف زیر آب رفته بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اضافه كرد: هنگام وقوع بحران، شناسنامه امدادی برای افراد آسیب‌دیده تشكیل می‌شود كه یك فرم است و ته فیش دارد و وقتی اقلام كمكی را میان آنان توزیع كردیم، ته فیش را از آنان دریافت می‌كنیم.

وی با تأكید بر اینكه نیروهای هلال احمر همیشه پای كار هستند، گفت: انبارهای ما پر از اقلام امدادی است و كمك‌های امدادی خود را برای سیل‌زدگان ارسال كرده‌ایم و بلافاصله درخواست دادیم تا موجودی انبارهای ما به حد استاندارد برسد.

درویشی همچنین به فعالیت‌های نوروزی جمعیت هلال احمر فارس اشاره كرد و گفت: طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز شد كه در آن در ۱۲۷ نقطه استان اكیپ‌های ما اعم از پایگاه‌های موقت و ثابت و بالگرد امداد هوایی و غیره حضور داشتند.

وی با تصریح اینكه ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در طول ایام نوروز با ما همكاری داشتند، گفت: در ۱۱۴ مورد تصادف جاده‌ای در ایام نوروز امدادرسانی كردیم كه در آن ۶۴ نفر به مراكز درمانی منتقل یافته و ۴۱۷ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

بهره‌مندی ۲۰۰ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینكه قریب ۲۰۰ هزار نفر از خدمات طرح نوروزی ما بهره‌مند شدند، گفت: ۱۳ هزار نفر نیز در خیمه‌های نماز ما حضور یافتند و ۳۹ هزار و ۲۶۵ كودك نیز از فضایی كه برای آن‌ها تهیه كرده‌ بودیم، بهره‌مند شدند.

درویشی از توزیع ۱۲۴ هزار و ۳۸۳ نقشه و بروشور در میان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در كنار آن میثاق‌نامه‌ نه به تصادفات داشتیم كه افراد بسیاری آن را امضا كردند.

اجرای طرح «فرشتگان رحمت» به‌منظور جمع‌آوری كمك‌های خیران و توزیع این كمك‌ها میان نیازمند در شب عید از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.

اسكان اضطراری ۴ هزار و ۴۷۳ نفر در سیل شیراز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با تصریح اینكه در ایام سیل، ۲۱ شهر و نقطه فارس دچار آبگرفتگی بود كه در آن مناطق خدمات ارائه دادیم، گفت: ۷۲ تیم عملیاتی با ۳۶۶ امدادگر را در سیل شیراز به كار گرفتیم.

درویشی اظهار كرد: در سیل شیراز تیم‌های امدادی ما ۶ جسد را از داخل خودروها بیرون كشیدند و مسافران نوروزی را اسكان اضطراری در حسینیه‌ها، مساجد، نمایشگاه شهرك گلستان، سالن‌های ورزشی و غیره دادیم كه البته مسئولان این اماكن نیز همكاری خوبی داشتند و در محل شهرك گلستان نیز یك اكیپ پزشكی را مستقر كردیم.

وی، میزان اسكان اضطراری مسافران نوروزی را در شیراز ۴ هزار و ۴۷۳ نفر اعلام و اظهار كرد: شماره حسابی نیز برای جمع‌آوری كمك‌های مردمی به سیل‌زدگان به خصوص منطقه سعدی اعلام كردیم كه البته ستاد اجرایی فرمان امام نیز ۲ میلیارد تومان تاكنون كمك كرده‌اند و هم‌اكنون نیز در حال جمع‌آوری كمك‌ها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با تصریح اینكه تاكنون ۴۱۵ میلیون تومان برای كمك به سیل‌زدگان منطقه سعدی جمع آوری شده است، گفت: تاكنون ۶ هزار و ۸۶۴ قوطی كنسرو، ۶ هزار و ۵۰ قرص نان، ۴ هزار و ۶۳۰ كیلو برنج، ۱۵۹ كیلو چای، ۵۶۰ بطری روغن، یك هزار و ۸۷۹ كیلو حبوبات، یك هزار و ۶۶۹ كیلو قند و شكر، ۲ هزار و ۶۲۷ تخته پتو، ۷۴۲ تخته موكت، یك هزار و ۳۶۵ كیلو نایلون، ۲ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی و ۱۱۴ شعله چراغ را میان سیل‌زدگان توزیع كردیم.

وی در ادامه به وقوع سیل در لرستان و خوزستان اشاره كرد و گفت: هنوز درگیر سیل شیراز بودیم كه سیل در لرستان و خوزستان آغاز شد و خیلی سریع وارد عمل شدیم و در ابتدا كمك‌های مردمی و اقلام هلال احمر را به مناطق سیل‌زده اعزام كردیم.

درویشی بیان كرد: تاكنون ۲۳ كامیون و تریلر كمك‌های مردمی از انبارهای هلال احمر فارس برای كمك به سیل‌زدگان این دو استان خارج شده‌اند و ۱۱ كامیون هم كمك‌های مردمی به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی با تصریح اینكه مردم كمك‌های خود را در ۱۱ نقطه شیراز و ۵۷ نقطه استان تحویل هلال‌احمر دادند، گفت: بعد از این قضایا وزارت كشور اعلام كرد كه استان فارس معین شهرستان‌های شوش و شوشتر در بحث امدادرسانی‌هاست لذا طی روزهای گذشته به این مناطق اعزام شدیم و فعالیت‌های خود را آغاز كردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: در این مناطق ابتدا یكسری كمپ‌های اضطراری برپا كردیم و دستور اعزام گروه‌ها صادر شد كه در آن ۲۰ نفر از مرودشت، ۲۰ نفر از آباده و ۲۰ نفر از لامرد از میان داوطلبان ما وارد شوش و شوشتر شدند.

وی افزود: ۱۰ خودروی امدادی خود را به آنجا منتقل كرده و ستاد اصلی را در این نقاط مستقر كردیم به طوری كه در شوش هم‌اكنون ۳ اردوگاه با اسكان اضطراری ۴۰۰ خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و در شوشتر ۱۰ اردوگاه با ۵۸۶ خانوار و ۳ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار دادیم.

انتهای پیام


برچسب ها: شیرازه ، سیل ، هلال احمر
نظرات بینندگان